Senaste nytt

Ny statusmatch-kampanj med Finnair (2022-06-16 - 2022-07-07)

Tonton

Medlem
Hej!

Idag startade en ny matchningskampanj med Finnair.

Vilka kan matcha?
  • De vars stamkundsprogram har sitt huvudkontor i Sverige, Frankrike eller Tyskland och ingår i en global flygbolagsallians
  • Medlemmar på motsvarande Silver-nivå eller högre.
Vad kan man matcha? Giltiga nivåer för matchning är:
  • Medlemmar i Silver-nivå eller motsvarande kommer att matchas mot Finnair Plus Silver.
  • Medlemmar i Gold- eller Platinum-nivå, eller motsvarande, kommer att matchas mot Finnair Plus Guld.
Går det att matcha till Finnair Plus Platinum eller Platinum Lumo?
Nej

Vad krävs för att matcha?
För att vara berättigad till denna statusmatchen så måste du uppfylla ovan nämnda kriterier samt boka ett direktflyg med Finnair, från Arlanda till New York eller Los Angeles. Bokningen måste ske mellan 16 juni - 7 juli 2022 och resedatumen måste vara mellan 17 juni och 31 oktober 2022.

Mer info om flyget som måste bokas

  • Kan vara både enkel eller Tur&Retur
  • Alla reseklasser och biljettyper är godkända
  • Man får dubbla poäng på denna resan
Var kan jag läsa mer om detta?
https://www.finnair.com/se-sv/direktflyg-från-stockholm
 
Last edited:

Big Birger

Medlem
Så lång historia kort: Är det värt det för att boka en resa i Economy till Los Angeles och uppgradera den till business med kuponger? (Om man har gold/diamond-status på SAS)
 
Fick man inte platinum förr som diamant eller minns jag fel? Kommer man in i first class loungerna med gold? Jag är totalt novis på One World, kör endast Star Alliance just nu.
 

Tveket

Medlem
Hur funkar uppgraderingskupongerna?

Min tanke är så här:

- Jag är EBG
- Jag bokar Economy/PE ut ARN-JFK (inom stipulerade tider)
- Jag bokar Business hem JFK-ARN
- Jag ansöker om stausmatch mot Finnair Plus Gold
- Jag får Finnair Plus Gold
- Jag uppgraderar utresan till Business med mina (nyvunna) kuponger

Vad gäller den sista punkten? Går det alltid uppgradera om det finns plats i klsssen eller krävs tillgänglighet i speciell bokningsklass?

Vid uppgradering med kupong, får man poäng motsvarande urprunglig bokingsklass eller ny?
 
Toppen