Senaste nytt

NY Business Class hos Finnair - och annan uppgradering

DavveP

Medlem
FINNAIR
Finnair förbättrar kundupplevelsen med en investering på 200 miljoner euro (Finwire)

2022-02-10 10:56

Flygbolaget Finnair har aviserat en investering på 200 miljoner euro för en bättre kundupplevelse. Det framgår av ett pressmeddelande.

Det hela går ut på att bolaget ska uppgradera kabinen på sina långdistansflyg över kommande två åren. Detta kommer att utmynna i en helt ny Business Class, en ny Premium Economy-kabin samt en uppdaterad Economy Class.
Den fulla upplevelsen med den nya servicen kommer att vara tillgänglig våren 2022 på vissa sträckor på bolagets långdistansflyg. Bolaget kommer att meddela den 1 mars vilka rutter det gäller.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

igelkotten

Medlem
Antar att det inte gäller deras A350-flotta som har väldigt ny inredning redan? Läste dock någonstans att det fanns ett brett missnöje med stolarna på A350 så jag kanske antar fel.
 

Homer

Medlem
Pressrelease med bilder även på Premium Economy, Economy och nya glas :)

The complete cabin renewal covers all Finnair Airbus A350 and A330 long-haul aircraft, with new cabins to be fitted over the next two years, featuring an entirely new Business Class, a brand-new Premium Economy cabin, and a refreshed Economy Class.

Finnair's new Premium Economy for long-haul fleet boosts upscale travel options | Finnair

A journey into more space – the new face of Finnair is unveiled with a €200million investment in the ultimate customer experience

New Iittala Kuulas tableware for Finnair's flights – Design by Harri Koskinen

Rethinking Business Class travel: Finnair’s spacious new seat means business
 

Link

Medlem
De har valt att designa ett nytt säte "Collins AirLounge", intressant design med flertalet sätt att sitta i sitt personliga lilla "ägg". Dessvärre så saknar jag dörr mot resten av kabinen, hade varit ett strålande tillägg. Stort plus för madrassen! Noterar även i pressbilder och videos att de har valt den minsta lilla människa för att visa sina säten, hade varit intressant med en finsk skogshuggare i lotusställning istället.

Ny kabin | Finnair

Finnair presskittet med videos och bilder
 

Senator

Moderator
Måste applådera Finnair för denna investering. Jag måste säga den nya affärsklass stolen har en känsla av Singapore Airlines över sig. Hoppas satsningen från Arlanda funkar och blir kvar. Särskilt intressant för mig är satsningen till USA att den är kvar och att priserna ligger kvar.

Tyvärr ingenting jag kommer se till Dubai om fyra veckor, men vi är redo att åka ;)
 
Måste applådera Finnair för denna investering. Jag måste säga den nya affärsklass stolen har en känsla av Singapore Airlines över sig. Hoppas satsningen från Arlanda funkar och blir kvar. Särskilt intressant för mig är satsningen till USA att den är kvar och att priserna ligger kvar.

Tyvärr ingenting jag kommer se till Dubai om fyra veckor, men vi är redo att åka ;)
Kan inget annat än att hålla med kring USA biten, Fick min SK903 inställd till New York i förgår och tvinga SAS att boka om mig på sena ARN-JFK med Finnair vilket de gjorde tillslut. Väl ombord var vi väl typ 23-25 pax på hela flighten, varav 7 pax var ombokade från inställda SAS flighten. Dock är ju den infon jag fått bakom kulisserna att flighten är fullproppad med frakt.
 

intuition

Medlem
Antar att det inte gäller deras A350-flotta som har väldigt ny inredning redan? Läste dock någonstans att det fanns ett brett missnöje med stolarna på A350 så jag kanske antar fel.
Hela långdistans-flottan över en period om 2 år.
The complete cabin renewal covers all Finnair Airbus A350 and A330 long-haul aircraft, with new cabins to be fitted over the next two years, featuring an entirely new Business Class, a brand-new Premium Economy cabin, and a refreshed Economy Class.
 

GOTBound

Medlem
Jag flyger HEL-LHR i början på april som just nu är schemalagt A330 , det hade varit kul att få enjoy the new AirLounge istället för tronsätet ;)
 
Toppen