Tycker att nu skyler du hel fel part. Du måste komma ihåg att det är inte alltid SAS personal som tar dig emot vid inchecknings disken om du inte använder automat eller internet. T.ex. i Visby det är kommunen som tar hand om flygplatsen och inceckningen. Om de glömmer att kontrollera att ditt EB nummer finns med vid inchecknings tillfälle på dina uppgifter så är du tvungen att manuellt registrera dina EB poäng på grund av SAS får ingen dataöverföring till EB systemet. Tyvärr så funkar det på lite mindre orter och ute i världen i vissa flygplatser.
Jag lovar dig att incheckningspersonalen har tvingats att lägga in mitt EB nummer varje gång, det står med på vartenda boardingkort och har varit registrerat redan vid bokning. Om SAS har detta problemet anser jag att SAS, för kundens smidighet bör autoregistrera EB poäng för dessa sträckor så fort någon faktiskt angivit sitt FQTV nummer vid bokningen.
De får väl då helt enkelt acceptera att det kan råka vara någon enstaka person som får EB poäng för en bokning de inte reste på? Varför är det så självklart att kunden alltid ska få SAS lågprislösningar som orsakar krångel i knät? Det minsta vore ju i alla fall att TYDLIGT upplysa sina passagerare om att sträckan si och så måste DU själv efterregistrera då vi själva inte gör det! Men det är klart att det är smidigare att inte behöva "betala ut" de EB poäng som folk tjänar på berörda sträckor.