Senaste nytt

Månadsräkningar direkt via kort.

Det ironiska är att jag valde ”fru”, som för 4 år sedan ledde till en hund. Golden Retriever.

Den har genererat mycket poäng. Inköp. Försäkring. Staket på baksidan. Mat. Ännu mer mat. Leksaker. Bajspåsar när maten passerat genom pälsmaskinen…

Men även veterinären tar amex, så jag är inte bitter.
Något gyllene är ju när det tragiska händelser och man måste åka akut till veterinären och dom frågar om man vill direkt reglera...
Nej tack, vi tar allt på Amex så får jag pengarna sen ändå.
Förstår mig rätt, jag vill inget ska hända min katt, men när hon väljer att äta något olämpligt och det resulterar i en akut op med maxandet av försäkringen. Då är det ett litet ljus iaf att man får lite poäng av det.
 

Dawes

Medlem
Något gyllene är ju när det tragiska händelser och man måste åka akut till veterinären och dom frågar om man vill direkt reglera...
Nej tack, vi tar allt på Amex så får jag pengarna sen ändå.
Förstår mig rätt, jag vill inget ska hända min katt, men när hon väljer att äta något olämpligt och det resulterar i en akut op med maxandet av försäkringen. Då är det ett litet ljus iaf att man får lite poäng av det.
Förstår precis, har dock ingen veterinär här i stan som tar Amex, SAS MC är ändå en liten tröst.
 

Gargamel

Medlem
För er som är allergisk katter så har jag lösningen på era poängproblem. Det finns allergivänliga raser, jag är själv allergisk mot "vanliga" katter men lever sedan 3.5 år tillbaka med 2 st Sibiriska Skogskatter. Det går säkert att hitta någon uppfödare som tar PayPal också ;)
 
Men även veterinären tar amex, så jag är inte bitter.
Och om djuret blir sjuk, så ska man absolut inte gå med på någon direktreglering mot försäkringsbolaget. Vår katt blev inlagd över natten, och de frågade om jag ville direktreglera kostnaden (20000 kr) för en avgift på 150 kr. Då är det inte så smart att tacka ja utan istället drar man sitt kort med glädje och får pengarna på Swish några dagar senare. 3000 poäng in på kontot! Nästan så man gick plus efter självrisken...
 
Toppen