Senaste nytt

Lufthansa vs. Asiana vs. Thai i Business?

GOT-XXX

Medlem
Har möjlighet att välja mellan business class med Lufthansa, Asiana eller Thai på en resa från Seoul till Europa. Hur står sig dessa alternativ mot varandra?
 

ARN01

Medlem
Asiana helt ok, åkte iof andra hållet så mestadels sömn (eller åtminstone seriösa försök). Var A380 också vilken är en typ jag uppskattar men det är väl samma kabin egentligen förutom toaletten som i sammanhanget kändes enorm vad jag kommer ihåg. Blir väl 777 eller har de A350 nu också(?)
Prövat Thai från ARN en gång. Inget direkt att anmärka på, väldigt mycket charterkänsla utan att lägga någon värdering i det. Maten bra.
Lufthansa… är Lufthansa. Sticker inte ut nånstans i mina ögon förutom att man kan få till underbart loungeläge med stolen…
 

GOT-XXX

Medlem
Asiana helt ok, åkte iof andra hållet så mestadels sömn (eller åtminstone seriösa försök). Var A380 också vilken är en typ jag uppskattar men det är väl samma kabin egentligen förutom toaletten som i sammanhanget kändes enorm vad jag kommer ihåg. Blir väl 777 eller har de A350 nu också(?)
Prövat Thai från ARN en gång. Inget direkt att anmärka på, väldigt mycket charterkänsla utan att lägga någon värdering i det. Maten bra.
Lufthansa… är Lufthansa. Sticker inte ut nånstans i mina ögon förutom att man kan få till underbart loungeläge med stolen…
Det stämmer att det är 777 med Asiana. 747 med LH och A350 eller 777 med Thai.
 

Ano

Medlem
Beror på vad du prioriterar, och vilken dygnsrytm du är i vid tillfället.
Utgår från att Thai alternativet är via BKK?

Jag föredrar kabin och ombordservice bäst på Thai av de alternativen.
Sedan gillar jag verkligen Royal Orchid Lounge i BKK, och alternativet att äta sig fullständigt mätt innan avgång, sen avgång, sova ca.5 timmar direkt, och efteråt måltiden på planet.

Men om man däremot vill hem snabbaste vägen går detta alternativ helt bort.
 
Toppen