Senaste nytt

Lounge access, operated by AirDolomiti?

stare

Medlem
Ska ner till Zagreb med LH via MUC. Flighten från MUC heter LH1726 enl nedan.
Blir en del tid på MUC. Kommer jag in i LH Loungen på mitt EBG?


Lufthansa
Ekonomi
Embraer 195 LH1726
Flygplan och besättning från Air Dolomiti
 

GOTBound

Medlem
Kapar tråden med en snarlik fråga då jag tolkat det tvärt om:
EBD, *A Gold
Lufthansa biljett, genomgående GOT-MLA via MUC köpt direkt av Lufthansa, flyget GOT-MUC är rent LH flyg.
Business
LH flightnummer [code share] MUC-MLA, LH6312
Air Malta metall och besättning
Jag har inte access till Senator loungen på MUC då operating carrier inte är ett Star Alliance bolag.
Jag har access till Lufthansa Business loungen då det är kontrakt loungen för Air Malta.

Är min tolkning rätt, jag hoppas jag tolkat fel då vi har 5h på MUC och jag hellre spenderar dessa i Senator än Business loungen.
Fotnot: Vi är fyra passagerare varav två *A Gold.
 

NotRyan

Medlem
Kapar tråden med en snarlik fråga då jag tolkat det tvärt om:
EBD, *A Gold
Lufthansa biljett, genomgående GOT-MLA via MUC köpt direkt av Lufthansa, flyget GOT-MUC är rent LH flyg.
Business
LH flightnummer [code share] MUC-MLA, LH6312
Air Malta metall och besättning
Jag har inte access till Senator loungen på MUC då operating carrier inte är ett Star Alliance bolag.
Jag har access till Lufthansa Business loungen då det är kontrakt loungen för Air Malta.

Är min tolkning rätt, jag hoppas jag tolkat fel då vi har 5h på MUC och jag hellre spenderar dessa i Senator än Business loungen.
Fotnot: Vi är fyra passagerare varav två *A Gold.
Din tolkning är rätt, men jag skulle ändå testa att gå till Senator loungen, det borde inte gå men man vet aldrig.
 

Hachans

Medlem
Kapar tråden med en snarlik fråga då jag tolkat det tvärt om:
EBD, *A Gold
Lufthansa biljett, genomgående GOT-MLA via MUC köpt direkt av Lufthansa, flyget GOT-MUC är rent LH flyg.
Business
LH flightnummer [code share] MUC-MLA, LH6312
Air Malta metall och besättning
Jag har inte access till Senator loungen på MUC då operating carrier inte är ett Star Alliance bolag.
Jag har access till Lufthansa Business loungen då det är kontrakt loungen för Air Malta.

Är min tolkning rätt, jag hoppas jag tolkat fel då vi har 5h på MUC och jag hellre spenderar dessa i Senator än Business loungen.
Fotnot: Vi är fyra passagerare varav två *A Gold.

Skillnaden är att ditt flyg är codeshare. Det som trådstartaren har är wetlease åt Lufthansa och inte codeshare.
 

Kimmen00

Medlem
Flög från Marseille förra veckan. Var Air Dolomoti med LH-nr. Vi kom alla in i loungen i Marseille de som var EBG. Men det kanske var 3e parts lounge som LH-gruppeb jade avtal med antar jag.
 

NotRyan

Medlem
Flög från Marseille förra veckan. Var Air Dolomoti med LH-nr. Vi kom alla in i loungen i Marseille de som var EBG. Men det kanske var 3e parts lounge som LH-gruppeb jade avtal med antar jag.
Det var väl en ren Lufthansa-flight som beflögs av Air Dolomiti, precis som att Xfly flyger åt SAS på rena SAS-flighter. Då kommer man iju naturligtvis n i de lounger som LH har eller har avtal med på respektive ort.
 
Toppen