Senaste nytt

Koppla kreditkort till Eurobonus, Diners club eller Mastercard?

Time

Ny medlem
Tack för svar, beställer både Mastercard och Diners. Borde nå guldstatus och då komma bort från årsavgiften. Så det är väl bara bra att ha båda antar jag.
 

Ericel

Medlem
Läste någonstans (kanske här) att om man betalar för ett DC och kontaktar SEB kort och uppger "Campaign 7090 free for ever" så får du MC gratis så länge som du har DC. Fungerade finfint för mig som har DC betalt genom jobbet.
 

JacobGBG

Medlem
Då har man precis sagt upp Eurobonus Mastercard i den 11:e månaden. Dags att hoppa på ett Diners för ett grattis-år. ;-)

Kundtjänsten jag pratade med vidhöll hur man kan få ett Mastercard grattis om man har ett dienrs card, men då missar man den trevliga startbonusen när man öppnar ett "nytt" Diners på 6000 poäng.

Låg nivå churning.. men varje poäng ska vändas!
 

Mikael

Medlem
Finns det inga regler för MC och DC om att man inte får öpnna nytt (och få bonus på 6K poäng) om man nyligen har varit medlem? Har för mig att det finns för AMEX.
 

EBGGOT

Medlem
Tips till Er som har företagskort.

Skaffa/be att få Amex corp. card som är kopplat till Ert Eb konto, Funkar precis som Ert vanliga privata Amex EB kort men fakturan går till företaget och poängen går till dig ...

Bra sätt att maxa poängen yttligare ...(gratis första året/ där efter 1000kr årsavgift men lätt värt det med tanke på att företaget betalar avgiften men poängen går till Er privat)

Over and out ...
 

Marcus01

Medlem
Tips till Er som har företagskort.

Skaffa/be att få Amex corp. card som är kopplat till Ert Eb konto, Funkar precis som Ert vanliga privata Amex EB kort men fakturan går till företaget och poängen går till dig ...

Bra sätt att maxa poängen yttligare ...(gratis första året/ där efter 1000kr årsavgift men lätt värt det med tanke på att företaget betalar avgiften men poängen går till Er privat)

Over and out ...
.... Och tjatar arbetsgivaren om att du minsann reser på företagets bekostnad så tipsar du om att företaget ska ansluta sig till SAS Credits! Vips, hjälte internt.....;-)
 
att söka flera kort på kort tid brukar generera gott om UC förfrågningar vilket gör att kreditbolagen brukar dra öronen åt sig när dom ser detta.
 

micke

Medlem
Har aldrig haft några problem överhuvudtaget och jag har ansökt om en hel del kreditkort. Många gratisresor har det blivit.
 

Fredrik

Medlem
Jag har DC och MC men har inte behov av fler kort som jag ser det. Jag ser dock ett behov av fler poäng och därför kanske ett nytt kreditkort skulle vara något.

Blir det inte väldigt begränsad köpgräns på korten om man har flera? Jag antar att kreditkortsbolagen kollar på vad man har för årsinkomst och att de ser vad jag redan har för beviljade gränser från DC och MC. Hur funkar det här? Behöver jag bry mig?
 
Toppen