Senaste nytt

Komma hem från IST med Star Alliance Eurobonus award

TP12

Medlem
Hej alla - har en bokning till Sri Lanka t/r med utresa i slutet av juni och hemresa 12 juli. Blev lite pusslande med att få ihop den men lyckades till slut få alla ben i business/plus.

Hemresan är CMB-IST-FRA-CDG (knappt dygn i Paris här)-CPH, där första benet är med TK och andra och tredje benet med LH. Lufthansa har dock nu ställt in flighten IST-FRA (och FRA-CDG men det spelar kanske mindre roll) och jag har försökt hitta alternativ.

När jag söker på awardhacks så hittar jag tex. IST-TIV-CPH, IST-VIE-CPH, IST-HAM-CPH osv. första flighten på alla dessa är med TK och går inte att boka när jag ringer in (waitlisted). Har försökt hitta alternativ som inte involverar TK men enda jag hittar är en flight med LH till FRA som lyfter från IST kl. 14.00 - denna ser inte SAS när de söker, jag misstänker att det har med minimum connection time att göra (flighten från CMB landar i IST 12.45).

Hittar inte heller alternativ i business från CMB kring den 12/7 för att undvika IST helt och hållet.

Några kreativa förslag på lösning? Korta ben inom EU kan vi ta i economy. Slutflygplats kan vara tex. GOT/CPH/ARN/OSL (helst de två första dock).

edit: Relevant info är att vi är två pax.
 
Last edited:

TP12

Medlem
Jag tror LOT flyger ett par gånger per dag. Sök IST-WAW och från WAW och vidare separat?
Finns inga bonusplatser med dem förrän den 16/7 i business. Ser att det finns två i economy den 12/7 och att flighten bara är 2,5h - får kanske leva med det (ska se om jag får ihop WAW-GOT/CPH bara) :)
 

Franco

Medlem
LOT flyger även Istanbul-Krakow om det kan finnas nån vidare förbindelse… Kanske inte passade ditt flyg från Colombo dock…
 

TP12

Medlem
Kollade det med, svårt att komma från ATH. Men har nu hittade vad som ser ut att funka med LOT, IST-WAW-GOT. Bägge i economy men är korta flighter och är väl i stort bara serveringen som skiljer mot business.

Om det inte dyker upp något annat kreativt förslag i C så försöker jag boka dessa imorgon.

Tack för input!
 
Toppen