Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

ACervin

Medlem
Spännande observation från Rolexbutiken på Zürichs flygplats. Sedan november 2021 får de inte längre sälja några klockor. Alla klockor som finns i butiken är "for exhibition only" och det innefattar även damuren med diamanter. Om något en väldigt bisarr situation som skapar mycket frustration bland folk. Kanske bättre att stänga butiken om de inte har något att sälja?

På Dubais flygplats var montrarna helt tomma. Fanns endast en klocka till försäljning i hela butiken och det var en datejust i helguld med presidentlänk och diamantbezel.

Lite sent påkommet men var i Geneve i mitten på Januari, precis samma sak där, utställning endast i Rolex flygplatsbutik. Galet!

Apropå stölder. Slutat använda min Rolex GMT, kommer att säljas För mig har det blivit Blancpain Fifty Fathoms istället. Väldigt trevlig bekantskap. Förhoppningsvis mindre bekant i skurkkretsar.
 

Philip G

Medlem
Oj, att kräva tillbaka pengarna i CH hade jag aldrig gjort, går en ping direkt till svenska tullen

Vänta lite nu.. i artikeln står att det föreligger risk att skatta ”34,000 kronor”, men han döms till 21 dagsböter på totalt 21,000 kronor. Han tjänade alltså 13,000 på att inte tulla klockan? Sedan får han ju såklart en dom på det vilket kanske är halvkul, men rent monetärt…
 

apknug

Medlem
Vänta lite nu.. i artikeln står att det föreligger risk att skatta ”34,000 kronor”, men han döms till 21 dagsböter på totalt 21,000 kronor. Han tjänade alltså 13,000 på att inte tulla klockan? Sedan får han ju såklart en dom på det vilket kanske är halvkul, men rent monetärt…
De 34 000 fick han nog slanta upp på Arlanda, eller var de tog honom, för att få med sig klockan hem.

Sen gick det en anmälan om misstänkt tullbrott utöver det.
 
Jag har kollat lite på denna klocka
upload_2022-8-13_10-58-9.png



Någon som vet ifall denna går att få billigare än i Sverige ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen