Senaste nytt

Japan

TreD

Medlem
Jag planerar att dra en repa till Ogasawara-öarna fram på hösten. Båten från Tokyo är dock ett aber då den bara kan bokas tidigast 60 dager före avresa och vid bokning från utlandet till yttermera visso bara genom telefonisk direktkontakt med rederiet. Lösningen, också för att få till hotellbokningen, verkar vara att anlita en japansk resebyrå. Rederiet listar följande alternativ List of Supporting Travel Agents│OgasawaraKaiun .
Har någon kunskap/erfarenhet/rekommendationer kring någon av dessa för kunder utanför Japan?
 

Dr. Miles

Expert
Jag planerar att dra en repa till Ogasawara-öarna fram på hösten. Båten från Tokyo är dock ett aber då den bara kan bokas tidigast 60 dager före avresa och vid bokning från utlandet till yttermera visso bara genom telefonisk direktkontakt med rederiet. Lösningen, också för att få till hotellbokningen, verkar vara att anlita en japansk resebyrå. Rederiet listar följande alternativ List of Supporting Travel Agents│OgasawaraKaiun .
Har någon kunskap/erfarenhet/rekommendationer kring någon av dessa för kunder utanför Japan?
Min japansk vän har varit Ogasawara och han sa att ön var fantastisk. Resan tog dock 25-26 timmar per riktning.

Det finns två alternativ jag har kunnat att hitta.

National Land
(Ogasawaras lokal resebyrå. Jag vet inte om de kan kommunicera med engelska.)
TEL:+86-3-3431-3001
FAX:+863-3431-3002
Webbsida: 小笠原観光情報センター 株式会社ナショナルランド - 株式会社ナショナルランド/小笠原観光情報センター (endast på japanska)
E-mail: nationalland@04998.net


JTB Sunrise Tours
(avdelning för utländska turister hos en av Japans största resebyrå. Det är garanterat att de kan kommunicera på engelska.)
TEL:+81-3-5796-5454
Webbsida: Travel Agent Contact Form | Sunrise Tours (med kontaktformulär)
 

TreD

Medlem
  • Tack för det. Jag hugger på JTB Sunrise Tours så vi får se hur det går .I will be back..
 
Toppen