Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Kris

Medlem
Förutsatt att detta modesta besked (inget email eller annan comms, bara en post i poängflödet) betyder vad jag tror så kommer 2019 bjuda på free flow congee och multivitaminsaft. Wehey!

Nuvarande status varar januari 2019 ut (ändrades ju sista omgången för att undvika att folk satt som på nålar eof year), så jag förväntade en renewal först under januari.

Visa bifogad bild 83655
Där kom mailet som bekräftar. Dock verkar de ha något seriöst fel med deras räkneverk... Jag hade närmare 70 nätter på IC 2018. Går inte ens att få ihop på något logiskt sätt med att december stays räknas bort eller liknande. Anyway, inget problem i mitt fall, men jag kan föreställa mig att vissa som ligger på gränsen kan trilla ner. Blir intressant att se när uppdaterade RA T&C kommer på plats. Kanske blir det croissanter och Nutella till congeen 2019 after all...:)




Kris,
A yoga retreat in Bali. A hidden restaurant in Seoul. Gallery hopping in New York.

No matter where your travels have taken you, we’re honoured that you have travelled with us. You've started 48 mornings with us in 6 countries around the globe. To show our sincere gratitude for your loyalty to InterContinental®Hotels & Resorts, we are delighted to renew your Royal Ambassador status for another year.

As you continue to explore and discover in 2019, you can expect even more. Continue enjoying perks you love, such as guaranteed room upgrades, complimentary Club InterContinental Lounge access, extended check-out and early check-in, and Spire Elite status in IHG® Rewards Club.

And, experience elevated travel with all-new enhancements and refinements beginning on 1 February 2019:
  • Free night at an IHG® property
  • Breakfast for two per night at properties without a Club InterContinental Lounge
  • Waived destination/amenity fees
  • Early check-in, beginning at 10am
  • Up to USD50 minibar credit for each night you stay
  • E-delivery of complimentary weekend night certificate*
  • Ambassador Benefits Guarantee to ensure you make the most out of every stay
  • Hertz Gold Plus Rewards President’s Circle® membership
Experience exceptionality, wherever you go. We look forward to seeing you in 2019.

We will be sending your Royal Ambassador member card in the coming days. If you would like to request a tracking number, please call our Central Reservation Office. We will be happy to assist you.
 

Kris

Medlem
Å där kom DHL-leveransen med RA-kit. Inte för att det är en pryl jag ser någon användning för (ännu), men kul gest att skeppa med en tile mate istället för nyckelring, kortfodral etc. som tidigare florerat.

Står fortfarande "guaranteed two cat upgrade". Är väl den benefit som i mina ögon får korthuset att falla om man inte behåller den. Re: rykten om att IC's kan köpa ut gästers uppgradering till en modest/symbolisk summa. Inget nämnt om detta här i alla fall.

IMG_20190126_203909.jpg
 

TjudöBoy

Medlem
Fick ett "officiellt" mejl om ändringarna för Ambassador nu:

NEW EXCLUSIVE BENEFITS
STARTING IN EARLY 2019:

• Platinum Elite status in IHG® Rewards Club -
tidigare Gold Elite
• Up to USD20 restaurants & bars credit for every stay*** - inget tidigare
• Ambassador Benefits Guarantee to ensure you make the most out of every stay - betyder vad?
• E-delivery of complimentary weekend night certificate - skönt att slippa papperslappen


ADDITIONAL BENEFITS FOR STAYS IN GREATER CHINA ONLY:
• One complimentary breakfast every night you stay
• 15% discount on restaurants and bars


En liten brasklapp finns dock angående uppdatering av förmånerna 2019:
For full programme terms & conditions to be updated early 2019 visit here.

Detta är lite "luddigt" för när jag mailade och frågade när dessa ändringar skulle träda i kraft så fick jag följande svar!? o_O

Hello Mr. Tjudöboy,

Thank you for your email. Hope you're doing well.

I am sorry for the confusion.

I wish to clarify that Ambassador new benefits will take effect on March 2019. Please advised that all members who will join the program startling the said date will become Platinum Ambassador. Since your renewal date was 13 October 2018, the new benefit did not apply to it.

Thank you for your patience and kind understanding on this matter. If you have additional questions, please let us know -- we’d be happy to follow up.

Have a great day!

XXXXXXX
Ambassador Services


 

Kris

Medlem
Detta är lite "luddigt" för när jag mailade och frågade när dessa ändringar skulle träda i kraft så fick jag följande svar!? o_O

Hello Mr. Tjudöboy,

Thank you for your email. Hope you're doing well.

I am sorry for the confusion.

I wish to clarify that Ambassador new benefits will take effect on March 2019. Please advised that all members who will join the program startling the said date will become Platinum Ambassador. Since your renewal date was 13 October 2018, the new benefit did not apply to it.

Thank you for your patience and kind understanding on this matter. If you have additional questions, please let us know -- we’d be happy to follow up.

Have a great day!

XXXXXXX
Ambassador Services
Intressant. Tack för att du delar. Mailsvaret från ihg var ju minst sagt luddigt. Man kan ju tolka det som att endast nya medlemmar berörs av nya T&C (åtminstone första året). Well, vi får väl se hur allt landar om ett par månader.

En annan okonsekvent detalj är att mitt nya kort har utgångsdatum 31 Dec 2019, trots att det tidigare justerats så att RA går ut 31jan. Detta så att renewals skulle kunna processas eof year utan gap.
 

Kris

Medlem
Nu har uppdaterade T&C postats på https://www.ihg.com/intercontinental/content/us/en/ambassador/terms-conditions

Tidigare diskuterad megasunk är

9. Benefits Guarantee: If a hotel is unable to fulfil the guaranteed benefits of a room category upgrade, 4 p.m. late check-out, or Club InterContinental lounge access/alternate experience for Royal Ambassadors where provided, unless otherwise stated as an exception, the member will receive compensation for the undelivered benefit(s)


Ytterligare en sunkig "enhancement" är tillägget i #16.

16. InterContinental Ambassador one category room upgrade and Royal Ambassador two category room upgrade exclude Presidential and Specialty Suites. Royal Ambassadors purchasing a suite category will receive a one category suite upgrade excluding Presidential and Specialty Suites. Specialty Suite exceptions can be reviewed here https://www.ihg.com/intercontinental/content/us/en/ambassador/terms-conditions/suites-exclusions

Står ju förvisso i #17 att de kan ge mer om de vill...

Det blir intressant att se hur det hela implementeras under året. Om det blir strikt tolkning och många paragraf #9 case så kommer jag i alla fall starkt överväga andra alternativ. Har ca 40 IC-nätter bokade, så det blir utvärdering vart eftersom... Rapportera gärna färska upplevelser när nya friska T&C träder ikraft.
 
Toppen