Senaste nytt

Hur tidigt kan man checka in väskan i Washington (IAD)?

IcyPower

Medlem
Flyger hem med SAS från Washington Dulles vid 17-tiden och tänkte kolla in Smithsonian air&space-filialen som finns i närheten.. vore skönt om man kunde bli av med väskorna innan, nån som har erfarenhet av hur tidigt man kan droppa dem?
 

TomJ

Medlem
USA verkar vara en gnutta kinkiga med incheckning av väskor i förväg. på IAH sade de strikt 4h innan när jag var där sist och det är nog policy i hela USA men jag HAR läst om folk som bönat och bett om det och lyckats (av liknande skäl som du).
 

Marric

Medlem
Har egentligen exakt samma fråga som trådstarten men eftersom detta var 6 år sedan (och en pandemi) så kanske det har ändrats?

Bonus-fråga om någon har tips på lounge man har tillgång till om man reser SAS Business? Gärna genom alla pass-kontroller då vi reser med bebis och praktiskt går före något bättre lounge-upplevelse.
 

Nanneboy

Medlem
Har egentligen exakt samma fråga som trådstarten men eftersom detta var 6 år sedan (och en pandemi) så kanske det har ändrats?

Bonus-fråga om någon har tips på lounge man har tillgång till om man reser SAS Business? Gärna genom alla pass-kontroller då vi reser med bebis och praktiskt går före något bättre lounge-upplevelse.
Det finns LH-lounge i samma del som SAS-gaten, men om du orkar åka tåg (efter security) så finns det också en United Polaris. Det lär också finnas en Turkish. Passkontroll sker vid gaten.
 

guwonder

Medlem
SAS @ IAD har sagt till mig att använda den Turkish loungen, men Lufthansa-loungen fungerar också ok. United-lounger är ur vägen men fungerar även för dem som kommer väldigt tidigt.
 

Kimmen00

Medlem
SAS @ IAD har sagt till mig att använda den Turkish loungen, men Lufthansa-loungen fungerar också ok. United-lounger är ur vägen men fungerar även för dem som kommer väldigt tidigt.
Flyger man C så ska man lätt ta polaris. Bara ta tåget.. Går snabbt mellan terminalerna
 

Marric

Medlem
Update att check-in för bagage öppnade 13.45 enligt skyltarna och vi var där precis efter 14. Vi gick till Polaris men körde buffén för det var lite kö till dining room och enklare med bebis på buffén. Sen tog vi tåget till B vilket gick fort när bebis accepterade vagnen ☺️
Nu är vi i Turkish lounge precis mitt emot gaten i väntan på boarding.
 
Toppen