Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Annapanna

Medlem
Är det verkligen så? Har rapporterats här om att de har stoppar detta. Låter ju logiskt - hur ska man komma fram till bagdrop kvällen innan om man inte kommer in tidigare än tre timmar innan?
Är det inte mest i rusningstid som de stoppar inträde till terminalen om man är där mer än tre timmar innan?
Vore väldigt skönt att kunna droppa bagaget kvällen innan eller iaf hämta ut bagagetaggarna redan då.
Att man ens ska behöva tänka på denna logistik och stressas av det är helt galet, att resa ska vara roligt och inte som nu bara förenat med massa oro över alla köer.
 

adhoc76

Medlem
Är det inte mest i rusningstid som de stoppar inträde till terminalen om man är där mer än tre timmar innan?

Ingen aning. Har inte rest från Arlanda sedan tretimmarsregeln infördes och det har rapporterats här att det inte går att lämna bagaget kvällen innan just nu/längre. Jag vet inte vad som är sant. Det är därför jag frågar. Nån kanske vet?
 

mha321

Medlem
Självklart menar jag det :)
Samma läge idag. Kö utanför med kontroll. Majoriteten blev avvisade för att de var för tidiga.

Intressant nog har de som står framför mig i gold check-in mer än fem timmar till sin flight, så kan undrar hur de kom in.... (det vet man får det sleolits ut klagomål mellan son och far över att se är så tidiga här i en volym som halva terminalen hört...)
 

Annapanna

Medlem
Samma läge idag. Kö utanför med kontroll. Majoriteten blev avvisade för att de var för tidiga.

Intressant nog har de som står framför mig i gold check-in mer än fem timmar till sin flight, så kan undrar hur de kom in.... (det vet man får det sleolits ut klagomål mellan son och far över att se är så tidiga här i en volym som halva terminalen hört...)
Vad är det folk inte fattar då de kommer allt för tidigt till Arlanda och skapar trängsel? Bra att det är vakter där nu. Var detta på morgonen då rusningen och trängseln är som värst?
 
Last edited:

mha321

Medlem
Vad är det folk inte fattar då de kommer allt för tidigt till Arlanda och skapar trängsel? Bra att det är vakter där nu. Var detta på morgonen då rusningen och trängseln är som värst?
Nej det var vid strax före 11 idag. Jag skrev inlägget när jag stod i kön till incheckningen.
 
Är det verkligen så? Har rapporterats här om att de har stoppar detta. Låter ju logiskt - hur ska man komma fram till bagdrop kvällen innan om man inte kommer in tidigare än tre timmar innan?
Har läst flera på Facebook som har skrivit att det har varit okej, så länge du är på plats när bag-dropen fortsatt är öppen kvällen innan (60 minuter innan sista SAS-avgång).
 

adhoc76

Medlem
Har läst flera på Facebook som har skrivit att det har varit okej, så länge du är på plats när bag-dropen fortsatt är öppen kvällen innan (60 minuter innan sista SAS-avgång).

Aha ok. Får testa om 14 dagar då. Är ju mycket värt att slippa trasslet med att checka in bagage tidigt på morgonen vid avresa kl 06:05.
 

Aevon

Medlem
Ska åka med Austrian från T5 på lördag kl 15:15. Någon som vet hur man får info om när de öppnar bagdrop? Känns onödigt att vara där tre timmar innan om vi ändå inte kan droppa bagaget då.
 
Toppen