Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Smurfen

Ny medlem
Hej. Jag har en fundering angående kravet på 10/50 enkelresor för EBS och EBG. Räknas en sträcka Linköping-Köpenhamn-Geneve så som två resor? Såhär ser det ut sträckan Lin-Köpenhamn:

SK1891 (JO)Linköping - Köpenhamn (Terminal 3)
Trafikeras av: Jet Time Flygplanstyp: Aerospatiale/Alenia ATR 72

Min fråga är alltså om sträckan som trafikeras av Jet Time räknas som en enkelresa hos SAS eller är den endast poänggrundande?
 

johhenrik

Medlem
Varje leg räknas. Exempelvis så om du flyger Stokholm till Amsterdam via Köpenhamn, så blir det 2 legs som räknas mot din status.
 
Just JetTime vet jag inte, men det kan vara bra att känna till att de flesta resor som inte sker med SAS inte räknas som legs. Däremot får du ju baspoäng för det mesta, som kan variera kraftigt. (Förutsatt Star Alliance då)
 
Jag flyger nästan bara jettime (Vby-Arn) och kan intyga att det är qsom att betrakta som SAS när det gäller poäng. Allt annat är inte SAS såsom service och proffesionalism ;)
 

ohkw

Medlem
Skal flyve Swiss for første gang efter nytår. CPH-Miami first ud og business hjem.
Hvad får man af Eurobonus point fra Swiss for en sådan tur?
Bruger vanligvis BA til en sådan tur så jeg vi ikke ind i miles and more.
 
Skal flyve Swiss for første gang efter nytår. CPH-Miami first ud og business hjem.
Hvad får man af Eurobonus point fra Swiss for en sådan tur?
Bruger vanligvis BA til en sådan tur så jeg vi ikke ind i miles and more.
Nice!! I First får du 200%. Business kommer lidt an på hvilken bookingklasse - Hvis det er P eller Z er det 100% ellers er det 200% af distancen.

Jeg gætter på at du får 1200+9800 på turen der over og 4900+600 på turen hjem
Oversigten findes her: EuroBonus partners - SWISS - SAS
 
Toppen