Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

fcx

Medlem
Hur mycket de båda alternativen kostar beror väl på vilka bokningsklasser som råkar vara öppna för bokning de datum som är aktuella? Jag håller det i alla fall inte för helt osannolikt att den längre vägen kan ha samma pris eller lägre än den mer direkta rutten, folk tenderar ju att vilja betala mer för kortare/snabbare väg.
Sedan får man ju naturligtvis även väga in den extra tid det tar att ta den längre vägen och se om man tycker det är värt det totalt sett.. Det beror kanske lite på hur nära kvalificeringsgränsen man ligger...

Helt korrekt.
 

Brinkmann

Medlem
Hej ärade forumiter.
Jag antog ju EB challenge med SAS. Jag hade raggat rätt på resa till venedig via FRA och SAS-tiderna stämde bra. Sedan fick jag eminent hjälp av vår assistent som lyckades klura ut att Lufthansa tog 3/5 av priset, så vi sparade massa kosing, vilket ju är bra såklart, -kanske utom för min challenge :D

Jag tror mig redan veta svaret, men när bokningarna står som LH xxxx istället för SK-flights, så får man väl inte tillgodoräkna dem antar jag? och istället för normala EB-poäng för rutterna, så får man några hundra för LH-flights?

Hejs!

/T
 

Brinkmann

Medlem
Ah, sorry för att jag glömde, men en fråga på samma Tema: ARN-ängelholm. Vissa dagar körs SK av Braatens, tex nu på fredag.

Vad gäller här? Kan man få normala poäng/och tillgodoräkna sig dessa flyg till challenge?

/T
 

anjak

Medlem
Hej ärade forumiter.
Jag antog ju EB challenge med SAS. Jag hade raggat rätt på resa till venedig via FRA och SAS-tiderna stämde bra. Sedan fick jag eminent hjälp av vår assistent som lyckades klura ut att Lufthansa tog 3/5 av priset, så vi sparade massa kosing, vilket ju är bra såklart, -kanske utom för min challenge :D

Jag tror mig redan veta svaret, men när bokningarna står som LH xxxx istället för SK-flights, så får man väl inte tillgodoräkna dem antar jag? och istället för normala EB-poäng för rutterna, så får man några hundra för LH-flights?

Hejs!

/T
Det är väl alltid operating carrier som gäller, alltså är det ett SAS flyg får du normala EB poäng även med ett LH nummer. Är det däremot LH flyg så får du mindre poäng.
 

agehall

Medlem
Det är väl alltid operating carrier som gäller, alltså är det ett SAS flyg får du normala EB poäng även med ett LH nummer. Är det däremot LH flyg så får du mindre poäng.

Vanliga varningen för codeshare gäller! Normal intjäning går på operating carrier och är safe, men jag har ingen aning om hur codeshare påverkar EB challenge. Skulle tro att det är SK-metall som räknas, men skulle nog lusläsa T&C innan jag bokar codeshare...
 
Toppen