Senaste nytt

Hur lång tid för refund på Lufthansa

Håkan Ö

Medlem
Skall till NZ och min kund betalar Premium Economy. Tänker ta mellanskillnaden till Business på min egen firma. Behöver dock ett kvitto på Premium Economy biljetten att fakturera kunden så tänkte köpa resan, sedan direkt avboka den. Sedan köper jag Business biljetten. Någon som vet hur länge LH brukar ta på sig för att betala ut refund?
 

ante888

Medlem
Skall till NZ och min kund betalar Premium Economy. Tänker ta mellanskillnaden till Business på min egen firma. Behöver dock ett kvitto på Premium Economy biljetten att fakturera kunden så tänkte köpa resan, sedan direkt avboka den. Sedan köper jag Business biljetten. Någon som vet hur länge LH brukar ta på sig för att betala ut refund?
Kanske är en dum fråga, men kan du inte få fakturera kunden det aktuella priset för Premium economy utan att köpa biljetten? Så köper du business-biljetten direkt?
Bokföringsmässigt borde inte biljetten ha någon värde om den ändå inte flygs på.
 

Jannes

Medlem
Kanske är en dum fråga, men kan du inte få fakturera kunden det aktuella priset för Premium economy utan att köpa biljetten? Så köper du business-biljetten direkt?
Bokföringsmässigt borde inte biljetten ha någon värde om den ändå inte flygs på.
Om kunden vill ha kvitto?
 

ante888

Medlem
Om kunden vill ha kvitto?
Jag tänkte i vägarna att bokföringstekniskt bör kvittot inte ha något värde eftersom det är en tjänst man aldrig utnyttjat. Men det kanske är den vägen man måste gå om företaget vill ha kvittot, men då kan de lika gärna bara boka resan själva och betala åt en.

Slut på off topic :)
 

Håkan Ö

Medlem
Tack för svar. Låter betryggande, så får det bli.
Och ja, jag måste ha ett kvitto som underlag till kunden.
 
Toppen