Senaste nytt

Har du övernattat på en flygplats?

In_Sweden

Medlem
Jag har och kommer igen inom nära framtid sova i på BGO, Bergen.
Jag skulle säga att det är helt okej, finns en "Komfort Zone" utanför security, med riktigt bekväma sovbara fåtöljer, många eluttag, Wifi.
Förutsatt att det inte är fullt så är det en helt okej grej att göra, i alla fall om man som jag är fattig student.

Egentligen försöker jag undvika det, men att ta sig någonstans från där jag bor är så pass hopplöst så det blir så ibland.
 
Last edited:

falling

Medlem
Jag har tack och lov sluppit det, även om det varit nära några gånger. Men eftersom jag passerar Arlanda på okristliga tider rätt ofta så har jag sett en och en annan avancerad övernattning. Det mest eftertraktade just nu verkar att få tag på brassestolarna i Sky bridge. Där finns några lokaler som inte är uthyrda, där det istället är en fotoutställning med naturbilder. Där får man både avskildhet och en något så när bekväm stol. Något att tänka på om ni råkar fastna på Arlanda.
 

Flyer

Medlem
När jag backpacka i mina yngre år så kom jag med buss till Krabis flygplats (Thailand) på kvällen. Då jag inte ville lägga pengar på ett hotellrum för några timmar sömn så tänkte jag att här kan jag vila några timmar! Men märkte snart hur personalen kollade snett på mig när jag hade lagt mig på en soffa..
Flera fråga mig om vilken flight jag skulle ta och jag förklarade att jag skulle ta en morgonflight dagen efter!
Efter ett tag så kom en fram och sa att dom stänger flygplatsen kl: 02:00.. Då var klockan strax efter kl 01:00! Mitt flyg gick kl 05:30!
En i personalen var så snälla att han skjutsade mig till ett närliggande hotell och där han förklarade läget för dem och det slutade med att jag fick bo gratis där i några timmar :)
 
Toppen