Senaste nytt

Gruppresebokning

jth

Medlem
Nej, på de många flygbolag bokas hela gruppen i G-klass som ibland inte ger poäng.

Ahh det är det bla SAS har G till (duh). Den klassen är alltid öppen när man tittar i flightstats mfl men jag har aldrig sett att man kan boka i den klassen. Misstänkte att det var något speciellt med den :)
 

GOTATH

Medlem
Anders: Ska kolla vidare på det!

Gnopps: Tack för infon

Marcus01: Kolla din inbox

Hade varit coolt att hyra ett plan o flyga ner med. Vill helst ha lite poäng, men går det inte så får jag väl överleva. Blir ändå ett nytt flygbolag på en ny rutt för mig :) Planeringsgruppen ska ha möte ikväll så jag håller er uppdaterade på hur det går. Är själv i närheten av ATH efter en angenäm resa med KL!
 

GOTATH

Medlem
Blåser liv i min tråd igen. Så här har det gått.

Tog tipset av Marcus01 och fick därigenom kontakt med Amex Business Travel resebyrå. Fick ett pris på 3350 pp.Deposition 25% inom 14 dagar efter bekräftelse. Resten senast en månad innan avresa. Då skall även namnen bekräftas. Namnen kan dock ändras upp till en vecka innan avresa för 1000kr. Det kunde säkert blivit billigare att hyra ett plan, men men... Bokade till slut 36 platser. Vi blev bokade i L på nedresan och i T hem. Detta är low economy hos EB (350+350p) och 50% resp. 70% hos A3 (som då ger 956 och 683p).

Går och funderar på var jag ska lägga poängen. Det lutar kraftigt åt EB eftersom jag redan har guld hos A3. Men eftersom grekerna inte är jättesnabba på att skicka något kort funderar jag på att skriva in A3 för att få lounge etc. Ett annat alternativ är självklart att försöka med FQTV och FQTS (eller vad det nu hette(status på ett kort och poäng på ett annat)), men då jag aldrig gjort det vet jag inte hur det skulle fungera.

Både jag och min klass är jättetaggade att åka iväg. Det kan bli en liten rapport om resan ifall tiden finns:)
 

Marcus01

Medlem
Du får nog skapa dej tid för att hinna med en rapport...;-) jag vill gärna höra hur resan var! Kul att höra att Erika gjorde ett bra jobb!
 

Dr. Miles

Expert
Det var synd att SAS Credits omfattar inte Turkish Airlines flyg. Annars hade ni kunnat tjäna lite credits för er klassresa.
 
Bumpar denna lite och ber om lite hjälp!
Skall resa Göteborg-Memphis - (bil) - Miami - Göteborg mellan 21 Juni - 3 Juli med 28 pers.
Har mailat SAS gruppresor, har inte återkommit på två veckor trots utlovat svar.
Har mailat Resia, samma sak där.

Kollar man Matrix idag så finns det billiga alternativ med AA/BA (passar mig bra men mindre viktigt i sammanhanget).

Någon som har några råd för att få fram priser och förhoppningsvis bokat biljetter? Tidigare i tråden rekommenderas Odenresor AB. Finns här i Göteborg så jag får kolla vad de säger men fler alternativ är ju alltid bra.
 

Dr. Miles

Expert
Bumpar denna lite och ber om lite hjälp!
Skall resa Göteborg-Memphis - (bil) - Miami - Göteborg mellan 21 Juni - 3 Juli med 28 pers.
Har mailat SAS gruppresor, har inte återkommit på två veckor trots utlovat svar.
Har mailat Resia, samma sak där.

Kollar man Matrix idag så finns det billiga alternativ med AA/BA (passar mig bra men mindre viktigt i sammanhanget).

Någon som har några råd för att få fram priser och förhoppningsvis bokat biljetter? Tidigare i tråden rekommenderas Odenresor AB. Finns här i Göteborg så jag får kolla vad de säger men fler alternativ är ju alltid bra.
Du kan också prova att skicka förfrågan till SWISS.
När jag skickade förfrågan för några år sedan fick jag snabb respons (det blev ingen bokning dock).

Group travel | Simply book and manage online | SWISS
Group travel FAQs | SWISS
 

nota bene

Medlem
Är det viktigt att du har att göra med en svensk resebyrå?

Har själv bara erfarenheter från utländska... Brukar använda min för GUF och konstiga biljetter som vägrar prissätta rätt på flygbolag hemsidor (betalar gärna 25 euro mer än en OTA och vet att jag har 24h telefonservice vid behov). Vet i och för sig inte hur de hanterar just gruppbokningar, men är över lag kompetenta.
 
Är det viktigt att du har att göra med en svensk resebyrå?

Har själv bara erfarenheter från utländska... Brukar använda min för GUF och konstiga biljetter som vägrar prissätta rätt på flygbolag hemsidor (betalar gärna 25 euro mer än en OTA och vet att jag har 24h telefonservice vid behov). Vet i och för sig inte hur de hanterar just gruppbokningar, men är över lag kompetenta.

Absolut inte, så länge de är pålitliga :)
 
Toppen