Senaste nytt

Göteborg-Tokyo Höst 2020, Award för första gången! F/C

Hej kära forumister,

Nu har jag äntligen flygit till mig en 2-4-1 Voucher och skramlat ihop nog med poäng för att bjuda tjejen på en långresa i samband med hennes 30års dag.

Önskar få hjälp i denna djungeln med att sko ihop en bra flygupplevelse samt komma till Japan.
(Har förstått att jag senare får ringa Tallinn eventuellt samt boka 9mån innan som tidigast i de flesta fall)

Here it goes:

  • Varifrån vill du börja din resa? - Göteborg, Sverige
  • Var är din destination? - Tokyo, Japan
  • När vill/behöver du resa ut? Kring 16'e Oktober 2020 (helst ett par dagar tidigare)
  • När vill/behöver du komma hem? Inom 10 dagar
  • Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar totalt
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Helst First, men Business med rätt Star Alliance bolag (mycket bang for the buck-bolag) funkar det med.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Award-resa Star Alliance (Eurobonus points)
  • Vad är din budget? (per person) 200K poäng + skattepengar
  • Vad är det viktigaste för dig? En häftig flygupplevelse och bra datum
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna! Vid business class kanske man kan ta en sväng om via Singapore eller något spännande som en del av upplevelse.
För er som är varma i kläderna och eventuellt hjälper till så vill jag redan framför ett stort tack på förhand!

Gott nytt alla härliga människor.

Utöver detta så tar vi gladeligen emot heta tips om vad man bör se/äta/uppleva i Tokyo!
 
Last edited:

palmen

Moderator
Hej kära forumister,

Nu har jag äntligen flygit till mig en 2-4-1 Voucher och skramlat ihop nog med poäng för att bjuda tjejen på en långresa i samband med hennes 30års dag.

Önskar få hjälp i denna djungeln med att sko ihop en bra flygupplevelse samt komma till Japan.
(Har förstått att jag senare får ringa Tallinn eventuellt samt boka 9mån innan som tidigast i de flesta fall)

Here it goes:

  • Varifrån vill du börja din resa? - Göteborg, Sverige
  • Var är din destination? - Tokyo, Japan
  • När vill/behöver du resa ut? Kring 16'e Oktober 2020 (helst ett par dagar tidigare)
  • När vill/behöver du komma hem? Inom 10 dagar
  • Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar totalt
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Helst First, men Business med rätt Star Alliance bolag (mycket bang for the buck-bolag) funkar det med.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Award-resa Star Alliance (Eurobonus points)
  • Vad är din budget? (per person) 200K poäng + skattepengar
  • Vad är det viktigaste för dig? En häftig flygupplevelse och bra datum
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna! Vid business class kanske man kan ta en sväng om via Singapore eller något spännande som en del av upplevelse.
För er som är varma i kläderna och eventuellt hjälper till så vill jag redan framför ett stort tack på förhand!

Gott nytt alla härliga människor.

Utöver detta så tar vi gladeligen emot heta tips om vad man bör se/äta/uppleva i Tokyo!
Om jag var du skulle jag direkt ringa till Tallinn och fråga vilken Singapore First som finns tillgänglig från Amsterdam eller Frankfurt runt dina datum. Det har relativt nyligen öppnats upp och verkar finnas relativt bra tillgång just nu. Om du får till Europa-Singapore i First med Singapore Airlines kan du sedan boka valfri connection upp till Tokyo (finns massor av bolag att välja på) i business (tror inte det finns plats i First så långt fram i tiden ännu med Thai.
Här är några exempel på SIN-TYO som kan fungera, som du ser finns det massor att välja samma dag så det är inget större problem, viktigaste att hitta First till Asien så löser sig connections sen. Du kan med detta maxa stoppet i Singapore och försöka få till så nära 24h stopp som möjligt. Den sista flighten för dagen är med A380 vilket alltid kan vara kul att testa, men ni kan även styra om ni vill landa på Haneda eller Narita utifrån vart ni sedan ska vara i Tokyo.
upload_2019-12-29_17-33-42.png


Hemresa måste då bli i business i och med att du inte har poäng at flyga First åt båda hållen och kan boka valfri hemresa. Finns tex med Austraian hem den 23e oktober och så får ni lägga till valfria flighter hem till Göteborg.
upload_2019-12-29_17-31-45.png
 
Toppen