Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

jerixon

Medlem
Eller hoppa på wizz/ryan till polen under vinter/höst för 200kr t/r och nöt 3 stays för samma pris =)
Vill man så hittar man lösningar...
Om ni har svårt att behålla HHG kan jag tipsa om att jag just checkade in på Hilton Slussen för 1100 kr/natt och dom ser ut att ha samma, i deras fall, låga priser kommande helger också. Ganska tomt i loungen och go potatisgratäng till middag
 

palmen

Moderator
En inställd resa till Kina och en inställd till Malaysia via jobbet. Generellt flygförbud inom firman.
Troligen en till som inte blir av.
Kommer att missa guld skulle jag tro.
Fler som blir "drabbade"?
Missförstå mig inte, jag klagar inte på att jag inte behövde resa till Kina och vill inte framstå som att mitt lyxproblem att inte återkvalificera mig till guld är viktigt i sammanhanget.
Kan tycka att SAS borde förlänga kvalificeringsperioden....
Förlänga perioden lär inte hända då det ruckar på allas eurobonus-år. Därmed har det ryktats lite att det ska finnas lättnader i att köpa poäng eller liknande för att uppnå status om man är nära.

Själv återkvalade jag med en tur och retur till LA i plus och har inget bokat för sista 6 månader. Just nu känns det som ett väldigt bra beslut
 

emj84

Medlem
Blir inte EBD i år igen, kval går ut i mars och saknar 5k poäng. Inte så sugen på en milage run heller som det verkar utveckla sig med viruset. Hälsa och säkerhet före status denna gång.
 

Tonton

Medlem
Blir inte EBD i år igen, kval går ut i mars och saknar 5k poäng. Inte så sugen på en milage run heller som det verkar utveckla sig med viruset. Hälsa och säkerhet före status denna gång.

Köp baspoäng eller växla in från extrapoäng?

Är det bara 5k poäng så finns det ändå ett monetär värde i att faktiskt ta in dessa poängen.

  • Om du har SAS MC Premium så får du 745 SEK rabatt på årsavgiften på diamond.

(Då bortser jag ändå från alla andra lösa värden som CU, plusgradebonus, gratis dryck, flexibiliteten inom europa, Avsaknad av serviceavgift för bokningar via Tallinn osv osv)
 
Last edited:

gjohansson

Medlem
Blir inte EBD i år igen, kval går ut i mars och saknar 5k poäng. Inte så sugen på en milage run heller som det verkar utveckla sig med viruset. Hälsa och säkerhet före status denna gång.
Jag hade väntat lite och sett om det kommer rabatt på att köpa poängen eller växla extrapoäng.
 
Toppen