Senaste nytt

Finnair - tredubbla bonus- och nivåpoäng på bokningar 3-10 maj

Jenkizzz

Medlem
Har du någon nytta av statusen? Beronde på när du kan flyga och tajma in statusen så kan du kombinera eco/biz på samma biljett. Om det sen saknas poäng kan du använda intjänade poäng till att köpa statuspoäng. Under 10.000 kan du få guld om du är flexibel. Finnair programmet tycker jag har mer tillgänglighet än SAS på deras egna linjer. Jag använder mina poäng att till uppgradera biljetten.
Jag har endel flygningar i ekonomi inom One world planerade, bland annat Qatar, vill då gärna kunna använda mig av loungen vid långa mellanlandningar samt extra bagage. Jag är relativt flexibel på när och hur, har du några specifika tips?
 

lillemannen

Medlem
Jag har endel flygningar i ekonomi inom One world planerade, bland annat Qatar, vill då gärna kunna använda mig av loungen vid långa mellanlandningar samt extra bagage. Jag är relativt flexibel på när och hur, har du några specifika tips?

finnair jfk.jpg

Snabbt kollat så ger denna 60.000p för 6697:- från Stockholm - New York
ex 31 maj - 7 juni
Du saknar 20000 p för guld men dessa växlar du till dig i deras shop för poängen du erhåller.

Köp, överför eller byt ut Finnair Plus-bonuspoäng | Finnair
Växla in bonuspoäng mot nivåpoäng
Om du behöver lite extra nivåpoäng för att stanna kvar på din nuvarande Finnair Plus-medlemsnivå eller för att flytta upp till nästa kan du växla in dina bonuspoäng mot nivåpoäng. 15 000 bonuspoäng motsvarar 5 000 nivåpoäng. De utväxlade nivåpoängen är giltiga till slutet av den aktuella uppföljningsperioden.
Observera att inväxling av poäng inte kan ge mer än hälften av de nivåpoäng som behövs för att behålla din nuvarande nivå eller för att flytta upp till nästa nivå.

Använd denna länken för kolla hur många poäng du får.
Samla Finnair Plus-poäng från flygresor | Finnair
 

Jenkizzz

Medlem
Visa bifogad bild 129016
Snabbt kollat så ger denna 60.000p för 6697:- från Stockholm - New York
ex 31 maj - 7 juni
Du saknar 20000 p för guld men dessa växlar du till dig i deras shop för poängen du erhåller.

Köp, överför eller byt ut Finnair Plus-bonuspoäng | Finnair
Växla in bonuspoäng mot nivåpoäng
Om du behöver lite extra nivåpoäng för att stanna kvar på din nuvarande Finnair Plus-medlemsnivå eller för att flytta upp till nästa kan du växla in dina bonuspoäng mot nivåpoäng. 15 000 bonuspoäng motsvarar 5 000 nivåpoäng. De utväxlade nivåpoängen är giltiga till slutet av den aktuella uppföljningsperioden.
Observera att inväxling av poäng inte kan ge mer än hälften av de nivåpoäng som behövs för att behålla din nuvarande nivå eller för att flytta upp till nästa nivå.

Använd denna länken för kolla hur många poäng du får.
Samla Finnair Plus-poäng från flygresor | Finnair
Tusen tack!! Inser att jag kan betala ca 1000kr extra för en retur i premium economy och att jag då skulle ha poäng kvar att åka till Island för två personer plus resa bekvämare åt båda hållen. Det lutar nog åt det alternativet! Detta forum är verkligen guld värt, nu ska jag bara undersöka vidare vilket bolag som jag ska samla de kommande OW resorna. :)
 
Tolkar jag rätt att ARN-HKT via BKK i economy flex tjänar 72000 eller tjänar man extra på BKK-HKT delen?

ARN - BKK med Economy Flex ger 12000 x 3 = 36000
BKK-HKT med Economy Flex ger ???
HKT-BKK med Economy Flex ger ???
BKK - ARN med Economy Flex ger 12000 x 3 = 36000

nån som vet hur det funkar med intra-Asia flyger? Det är En Finnair biljett och BKK-HKT är med Bangkok Airways O fare och HKT-BKK med Bangkok Airways G fare. Tack på förhand!
 

lillemannen

Medlem
Tolkar jag rätt att ARN-HKT via BKK i economy flex tjänar 72000 eller tjänar man extra på BKK-HKT delen?

ARN - BKK med Economy Flex ger 12000 x 3 = 36000
BKK-HKT med Economy Flex ger ???
HKT-BKK med Economy Flex ger ???
BKK - ARN med Economy Flex ger 12000 x 3 = 36000

nån som vet hur det funkar med intra-Asia flyger? Det är En Finnair biljett och BKK-HKT är med Bangkok Airways O fare och HKT-BKK med Bangkok Airways G fare. Tack på förhand!
Finnair Plus is turning 30 years old and as part of the celebrations, we are offering triple award and tier points for all Finnair operated and marketed flights. Bangkok Airways ger noll poäng
 

taxvalp

Medlem
Det fick bli en ARN-HEL-JFK t/r i business classic. Ger 108 000 poäng in på kontot utan statusbonus, 135 000 om man får full nivåbonus. I praktiken säkrat Platinum ett år till.

För poängen kan man få 2 bonusresor med Finnair longhaul där åtminstone 3/4 av benen på långflygningarna bör gå att uppgradera med vouchers med lite flyt.

Svårslaget värde…
 

Jenkizzz

Medlem
Här blev det en bokning i premium economy till New York 9-13 juni för 7500 kr.
Hojta till om det är någon annan där då! Eller om någon har tips på prisvärda hotell!
 
Toppen