Senaste nytt

Eurobonus brytpunkt Januari-April 2022 får halva poängen tillgodoräknat mot att behålla status

45000 EB-poäng och 45 flygningar postade på kontot. Tack SAS!
Med det har jag klarat Diamond i år igen. 96500 EB-poäng, med fler på väg in. Härligt.
Samma här, fick in 45 000 baspoäng som gjorde att jag kickade upp till 142 000 bas totalt. Allt för att jag skulle ha svårt att behålla min status enligt SAS......:rolleyes:

Av Lufthansa fick jag en Upgrade Voucher för att de såg att jag varit ute och flugit tillräckligt för att behålla FTL Status hos dem i år. SAS de ger mig baspoäng jag inte ens behöver.....
 
Samma här, fick in 45 000 baspoäng som gjorde att jag kickade upp till 142 000 bas totalt. Allt för att jag skulle ha svårt att behålla min status enligt SAS......:rolleyes:

Av Lufthansa fick jag en Upgrade Voucher för att de såg att jag varit ute och flugit tillräckligt för att behålla FTL Status hos dem i år. SAS de ger mig baspoäng jag inte ens behöver.....
Precis... Jag ville också ha förlängt två gånger som många andra fått istället för baspoäng... Jag är inte bitter :confused:
 

FilipJ

Medlem
Brytpunkt i feb och har fått mail om att poäng/flyg ska utbetalas.
fba8edf91c1d11c3cae96be4a523ff60.jpg
Okej, my bad. Har nog misstolkat för vem det gällde. Hör av dig till SAS i och med att de lovat något de inte uppfyllt.
 

palmen

Moderator
Brytpunkt i feb och har fått mail om att poäng/flyg ska utbetalas.
fba8edf91c1d11c3cae96be4a523ff60.jpg
Känns som en klassisk sas. Tanken var att alla skulle få poängen för att kunna behålla statusen från förra året. Tyvärr är ju inte sas så duktiga på ta ut rätt data så jag gissar att de tittade på alla som var EBS nu i höstas och de fick då detta mailet, trots att det i ditt fall då handlar om att du precis blivit EBS.

SAS får ju stå för detta och skicka ut poängen/segmenten. Men gissar på att det är därför det inte fungerat automatiskt då tanken aldrig var att de som blivit EBS under innevarande år skulle få detta.
 

FFlash

Medlem
Nej, är du guld nu kommer du få 23 flygningar gratis av de 90 du behöver göra för att bli Diamond.
Är du redan diamond så får du 45 av flygningarna.

Tack för ett snabbt svar palmen! Men hur vet du det här :) är det liksom gjorts liknande tidigare?
Har 80 segments nu, tack vare 4x promo och skulle åka imorgon till LHR en svängnoch började fungera nu om jag avbokar :) (ful stil, hur en BCare ska avboka betald biljett!!! ;)
 
Toppen