Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Mastercard 27-29 maj 2022

mha321

Medlem
Tips på hur man optimerar poängintjäningen under juli månad när man befinner sig utomlands?

Ska jag göra köpen via Curve och låta SAS MC ligga som förvalt kort? Inköpen kommer göras i USD mestadels. Bör jag ändra något i SAS MC-appen för det kortet först?

Kör jag via Curve så har jag fattat det som om att jag slipper valutapåslaget, eller har jag drömt alltsammans?
Problemet med att köra curve i det här fallet är att ditt sas kort debiteras i sek, och därmed inte får dubbla poäng.
 
Tips på hur man optimerar poängintjäningen under juli månad när man befinner sig utomlands?

Ska jag göra köpen via Curve och låta SAS MC ligga som förvalt kort? Inköpen kommer göras i USD mestadels. Bör jag ändra något i SAS MC-appen för det kortet först?

Kör jag via Curve så har jag fattat det som om att jag slipper valutapåslaget, eller har jag drömt alltsammans?
Du behöver ändra till den lokala valutan för SAS MC i curve-appen så det blir köp utomlands. Det blir då också SAS MCs växlingsavgift som tas ut.
 
Obs: att ”köpa” poäng med valutaväxlingsavgiften kan vara ganska dyrt. Dvs om den sämre kurs du får från SAS Mastercard innebär att du till sist betalar kanske 1,5kr mer per hundralapp, så kan inte 5 extra EuroBonus-poäng motivera det.
 

JacobGBG

Medlem
Obs: att ”köpa” poäng med valutaväxlingsavgiften kan vara ganska dyrt. Dvs om den sämre kurs du får från SAS Mastercard innebär att du till sist betalar kanske 1,5kr mer per hundralapp, så kan inte 5 extra EuroBonus-poäng motivera det.

Beror på vad man jämför mot. Det är ju fortfarande billigare än att köpa poängen direkt av SAS.
 

JacobGBG

Medlem
Nja 5 extrapoäng för 1,5kr (30öre/p) är en sämre affär än att köpa direkt från moderskeppet (SAS) som säljer 1000p för 200kr dvs 20öre/p.

Jane Insanes exempel är väl just ett exempel (dvs ej Enl faktisk kostnad). Valutapåslag för Sas mc är 2%

Om man som mig ändå ska vara utomlands och inte nyttjar curve (eller kort utan valutapåslag) så är scenariot ett annat.
 
Toppen