Köpenhamn var väl annonserat som en säsongslinje när den startade? Stockholm är såklart svårt med en punkt-till-punkt i lågsäsong när SAS redan har en daglig avgång. Dock lite förvånande att Berlin också bara blir stående med en daglig avgång till New York (United).
ARN-ATL fanns runt den tiden också... flög den ett par gånger.
Men efter den försvann så kom ARN-JFK.... vilket jag inte förstår alls då det redan finns ett gäng på den rutten men ingen till ATL....
ARN-ATL fanns runt den tiden också... flög den ett par gånger.
Men efter den försvann så kom ARN-JFK.... vilket jag inte förstår alls då det redan finns ett gäng på den rutten men ingen till ATL....
Äsch, varför ska Delta flyga själva till alla Europas huvudstäder när de har sin hub på AMS och samarbete med KLM? Helt oförklarligt att ha en året runt-linje till en ändhållplats i norra Europa utan transfermöjligheter.
OT: Den dagen Bromma stänger och BRA får flytta med till Arlanda men tappar sin usp hoppas jag att de ”går med” i Sky Team. Det skulle öppna helt nya marknader att få in matning från Air France/KLM och Delta. Visst, det kanske inte är nån megastor marknad, men industrialiseringen i Norrland kommer innebära mycket mer resande till de regionerna. Någon kommer behöva fylla hålet som SAS kommer lämna efter sig.
Tills vidare är dock Deltas året-runtsatsning på CPH och ARN säkert svår att räkna hem.