Senaste nytt

Dagens bild

AABack2ARN

Medlem
Senaste numret av "Airports of the World" har en artikel om Gibraltars flygplats. Enligt artikeln är det trafikproblemen som uppstår i hela området i samband med att ett flyg skall landa eller starta som är främsta drivkraften till tunneln. Tunneln beslutades när trafiken ökade i samband med att det blev ett avtal mellan UK och Spanien avseende flygrättigheter. Men lite utmaningar med entreprenören och alla ekonomiska problem runt 2008 gjorde att bygget stannade upp. Men nu har trafiken tilltagit och behovet av tunneln ökat. Utöver det lär nog säkerhetsaspekten givetvis vara ytterligare en anledning.

Så egentligen borde man ta sig till Gibraltar för att kunna bevittna skådespelet innan det försvinner för alltid...
 

GOTBound

Medlem
861619FF-AB56-44B4-97B0-8F85381D0CA0.jpeg


Visserligen har jag kört ngt mil men Hertz system för registrering av distans körd måste missat någon entrys före mig.

EK
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Hoppas du hade fria mil :)

På min rental slip jag fick när jag skulle köra ut stod det att bilen gått 99 miles, jag påpekade detta när jag fick slippen och Hertz arbetaren vid utfartsbåset sa bara "it doesn't matter" :). Jag fotade intrumentklustret just in case. Nånstans adderar inte inputen till och den lagrade datan inne i Hertz system ihop.

Med tanke på att bilen hade Utah plåtar och plockades upp av mig i Florida med så många diskrepanser gällande miltal så känns det som ngt sketchy Hertz höll på med gällande just den bilen ;).

Och ja, fria mil ;).

EK
 
Toppen