Senaste nytt

[Business class] Aten-Asien/Afrika/Oceanien T/R, Emirates, 1.042-1.717 EUR inkl. skat

Paul

Medlem
Sådär, Aten - Singapore - Aten för ca 8500 kr per person. Tack för det! En fråga till er kunniga: vilket bonusprogram är "bäst" att kreditera milesen till? Jag misstänker att jag inte kommer att flyga särskilt mycket mer med Emirates och är bara medlem i EB just nu.
 

Alx

Medlem
Vilka kanonpriser! Det verkar ju dessutom vara ganska bra tillgänglighet. :) Det märks att flygbolagens desperation ökar allt mer. Det är inte svårt att se varför Emirates kör en kampanj nu. Jag var i Dubai över nyår och har sällan sett en så öde storflygplats under en storhelg.
 

Dr. Miles

Expert
Ett viktigt tips och påminnelse till dem som vill utnyttja kampanjen.

Boka helst inte samma dag anslutning till/från Aten. :)

Grekarna strejkar då och då, då blir det svårt att ändra resschema om någonting går snett.

Varken flygbolaget dit eller Emirates har skyldighet att erbjuda vidare anslutning/ombokning av flighter, eftersom de är bokade som separata biljetter.
 

Dr. Miles

Expert
En fråga till er kunniga: vilket bonusprogram är "bäst" att kreditera milesen till? Jag misstänker att jag inte kommer att flyga särskilt mycket mer med Emirates och är bara medlem i EB just nu.

Välkommen till BusinessClass.se, Paul!

Förr kunde man kreditera Emirates flygningar till bl a British Airways Executive Club(BAEC) och United Mileage Plus.

Men jag vet inte något vettig bonusprogram för Emirates flyg nu.
 

henrik l

Medlem
Sådär, Aten - Singapore - Aten för ca 8500 kr per person. Tack för det! En fråga till er kunniga: vilket bonusprogram är "bäst" att kreditera milesen till? Jag misstänker att jag inte kommer att flyga särskilt mycket mer med Emirates och är bara medlem i EB just nu.

Här kan du se vilka partner airlines dom har. Du kommer nog att dra in ca 26 000 miles med dem och för 37 500 enkel kan du testa deras suite i first mellan Hong Kong och Bangkok. Tror dessutom att milen bara lever i 3 år.
 
Då var jobbresan i månadskiftet bokad, blev pga erbjudandet rätt många flighter. Väldigt jobbigt!;)
Väljer att ignorerar AHO's kommentar och hoppas att Grekerna känner sig pigga och motiverade denna dag!

30/1 CPH-ATH, SK L
30/1 ATH-DXB, EK O
1/2 DXB-ICN, EK O
5/2 ICN-PVG, OZ Y
7/2 SHA-PEK, CA Q
12/2 PEK-DXB, EK O
13/2 DXB-ATH, EK O
13/2 DXB-ZRH, LX T
13/2 ZRH-CPH, SK T

Total kostnad ca 15':-, kunde blivit billigare om jag bokat själv istället för att gå igenom bolagets resebyrå. Ska bli trevligt att åka Emirates business på A380 igen. Funderar även på att spendera 10' EB poäng och testa Asianas businessklass till Shanghai. Bra att klämma in 2 SAS leg också.

En annan tanke är att köpa till EK miles för att uppgradera till First på sträckan PEK-DXB, skulle kosta mig runt 5' kr så tvekar om det är värt det. Kanske bättre att vänta till nästa Emirates flight då man har mer poäng?
 
Last edited:
Toppen