Senaste nytt

Bra svenska gåvor till kinesiska kunder

rvarttinen

Medlem
Mackmyra har väl ett sortiment som uppskattas världen över... Har haft detta som gåva ggr flera men då till vänner.
Själv uppskattar jag alltid en whisky som present :) Utgår man från sig själv blir det sällan fel och gåvan blir på ett sätt mer personlig.
Rättar mig själv lite här. Gav min fru en reflexväst en gång och det gör jag inte om.. ;)

Gav min fru en Bosch slipmaskin (blå proffs serien) en gång i present. Inte så där populärt den dagen, men ett helt annat ljud när det skulle slipas stolar (!). Jag får snällt be om lov om jag vill låna hennes maskin...!.. Så när jag får frågan om vad som ska köpas till någons hustru, säger jag alltid; "en slipmaskin såklart!" :)
 

jumbooze

Medlem
Jag fick en present av ett företag i Hong Kong Mooncake - Wikipedia, the free encyclopedia
det var en alldeles vedervärdigt äcklig produkt.
Men de köpte iaf något traditionellt, det finns t.om. goda månkakor som påminner om marsipan fyllning och så kan man ju hoppa över äggulan :D

Själv hade jag tagit med mig choklad för de hör "瑞典 RuiDian" Sverige och tänker "瑞士 RuiShi" Schweiz.
Och vem har inte hört talas om Svensk choklad förlåt Schweizisk choklad :D
 

Homer

Medlem
Men de köpte iaf något traditionellt, det finns t.om. goda månkakor som påminner om marsipan fyllning och så kan man ju hoppa över äggulan :D

Själv hade jag tagit med mig choklad för de hör "瑞典 RuiDian" Sverige och tänker "瑞士 RuiShi" Schweiz.
Och vem har inte hört talas om Svensk choklad förlåt Schweizisk choklad :D

I Japane finns något som er ut som marsipan men som smakar som Trolldeg - Wikipedia
 

Dr. Miles

Expert
Men de köpte iaf något traditionellt, det finns t.om. goda månkakor som påminner om marsipan fyllning och så kan man ju hoppa över äggulan :D

Själv hade jag tagit med mig choklad för de hör "瑞典 RuiDian" Sverige och tänker "瑞士 RuiShi" Schweiz.
Och vem har inte hört talas om Svensk choklad förlåt Schweizisk choklad :D

Det är inte bara i Kina som blandar ihop Sverige och Schweiz... :p

SverigeSchweiz
På ryskaShvetsiyaShvyetsariya
på italienskaSveziaSvizzera
på spanskaSueciaSuiza
på portugisiskaSuéciaSuíça

Det var många gånger som jag fick höra från folk i andra länder som säger "Oh, you are from Sweden! Nice watch!"...
 

Dr. Miles

Expert
Detta kanske är inte lika uppskattad av kineser som bor i storstäder som dem som bor i glesbygden men välling / mjölkpulver är mycket uppskattad gåva. Även om personen i fråga inte har barn själv finns det ofta litet barn i släkten/bekantskap och kineser i allmänhet älskar barn.
 

Mikael

Medlem
Jag köpte med mig stora mängder mjölkpulver när jag var nere tidigare i år (på beställning). De litar helt enkelt inte på de inhemska varorna. Dock kändes det väldigt konstigt att släpa på flera kilo mjölkpulver...
 
Toppen