Senaste nytt

Bording Grupp 1 Lufthansa Group

Tommy

Medlem
Nu har det fungerat AMS-FRA 17/9 grupp 1 separat. 20/9 ZRH-LJU are you the Group 1 stod vid gaten för att fråga om de använder”nya” bordning reglerna så det fungerade där också men innan var det ARN-ZRH samma fråga, svaret ar ja vi boardar PRE 1 2 först det betydde tillsammans. En ganska dåligt fungerande förmån som jag ser det
 

TP12

Medlem
CPH - VIE och VIE - CPH senaste veckan med OS. 1+2 har boardat tillsammans (bussgate från VIE så spelade i praktiken ingen större roll med prio-boarding då det inte finns separat buss för 1+2).
 
Fungerade utmärkt idag på PMI. Group 1 först, sedan vi vanliga dödliga (*A Gold samt pax i C) i Group 2.

Var dock ingen HON med idag då ingen boardade i Group 1 vad jag kunde se.
 

Kris

Medlem
1+2 tillsammans CPH-FRA idag. Drabbar dock inte underskriven. :confused: Däremot ett häng ivriga grupp >2-resenärer som försökte forcera grindarna. Sedvanliga röran där folk får backa ut ur folkmassan etc.
 

SK989

Medlem
Flög med Austrian i helgen och satt på nödutgång, vilket renderade boarding grupp PRE (är EBG så hamnar normalt i boardinggrupp 2). Inte för att det spelar nån roll för PRE, 1 och 2 alltid har boardat samtidgt när jag flugit med Austrian. Dock inte denna gång, PRE skulle boardas först av alla, vilket visade sig vara endast jag för i övrigt var det tomt på nödutgångsraderna. Överlag en glest befolkad flygning - O pax i business class (ingen gardin och heller ingen annonsering om vad de i business class skulle serveras, rad 1 och 2 var tomma).
 
Toppen