Senaste nytt

Bo på Nordic Choice Hotels till fastpris 699/750 kr - Mecenat Alumni

Palazzi

Medlem
Funkade för mig och senast avslutad kurs var tidigt 2000tal så inga begränsningar.

Japp, och detsamma för flera jag pratat med. Jag minns bara när jag själv blev Alumni, för ca. 13-14 år sedan, och då indikerades att det skulle hålla fem år. Jag minns också att det stämde, och både jag och min sambo, förlorade Alumni-medlemskapet.

Det var min fru (då sambo) som talade om för mig (för dryga året sedan) att hon åter lyckats registrera sig som Mecenat Alumni. Riktigt bra rabatter, och kravet (tydligen) är att man ska ha varit inskriven på enstaka kurs. Kanske finns det ändå någon tidsmässig brytpunkt för digitaliserade betyg som lagrats, MEN det verkar gå att själv skicka in någon kopia också (och enligt vänner utsago har det räckt med rätt vaga "bevis").

Hoppas det löser sig för dig @MrRob :)
 
Kan tipsa om att när det inte ser ut att finnas 750-kronorsnätter på vissa hotell under alla nätter som man vill bo där så kan det gå att mejla hotellet och fråga om de kan fixa. Detta gäller särskilt om man ska bo flera nätter och där det verkas saknas Alumnirabatt natt 2 av 3. Bara ett tips
 

Gus

Medlem
Wow så bra. Tack för denna! Bokade igår med coop-rabatten hotell comfort på Kastrup för 1016 dkk men avbokade den och bokade för 699 dkk nu istället. Gick bra att lägga till två barn i bokningen för samma pris också.

På Best Western verkar det som att man bara får ha ett barn boende i existerande bäddning gratis. Har för mig att det var två barn förut.

Följdfråga. I min ursprungliga bokning skulle vi bara byta flyg i Köpenhamn på väg till Kap Verde (bokat med EuroBonus). Men flygen ändrade tider så att vi nu behöver övernatta på Kastrup. Kan jag skicka in hotellnotan till SAS? Är de skyldiga att betala för hotellet?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Följdfråga. I min ursprungliga bokning skulle vi bara byta flyg i Köpenhamn på väg till Kap Verde (bokat med EuroBonus). Men flygen ändrade tider så att vi nu behöver övernatta på Kastrup. Kan jag skicka in hotellnotan till SAS? Är de skyldiga att betala för hotellet?
Flygbolaget är skyldiga till duty of care vid ombokningar. Vidare diskussion i ämnet bör dock tas i någon annan tråd.
 

rsimon

Medlem
Har ni fått vouchers för bar/restaurang (medlem) när ni bokat denna rate? Det slår mig nu att jag varken fick på Comfort Arlanda eller Comfort Göteborg.
 
Toppen