Senaste nytt

Billo lanserar betalning av fakturor med kort

imartin

Medlem
Kivra-konkurrenten Billo erbjuder nu möjlighet att betala fakturor med kort (Visa och Mastercard för tillfälle).

Testade det snabbt, funkar med alla fakturor oavsett om man använder Billo för att ta emot post (man kan ladda upp e-fakturor eller scanna dem). Tyvärr ungefär samma avgift just nu som Betalo, 2.95%.

Men ändå bra att det finns en ny konkurrent till Betalo på B2B marknaden. För eller senare kan det ju leda till lägre avgifter.
 
Går gärna över till annan tjänst då Betalo bara har sin mobilapp samt att de inte erbjuder bulk-betalning.
Måste alltså knappa in en faktura, verifiera med kort och bankID sen ta nästa....
De har en hemsida? Fungerar fint för att läsa brev iaf, jag har inte testat att betala fakturor men det finns en flik för fakturor iaf.
 

M.K

Medlem
Jag kollade in tjänsten vid lansering. Jag minns inte detaljerna men kändes shady och fick scamvibbar då.

Jag vågade alltså inte lämna ut mina uppgifter och använda tjänsten.
 

Tonton

Medlem
Ja, Billo håller jag mig långt ifrån.

Breakit körde några riktigt intressanta artiklar vid lanseringen av Billo. Tyvärr låsta för prenumeranter:


Deras podcast (som är tillgänglig för alla) tog dock upp en del när det begav sig: https://shows.acast.com/1344c946-5394-416d-b31d-e2b0d6efd845/6409b0eb13c93000118eb8ef

I grund och botten så gillar jag utmanare! Konkurrens mår marknaden bra av! Men Billo, njaaaa.
 
Toppen