Senaste nytt

Bästa business till Ecuador med Star Alliance?

Matore

Medlem
En tidseffektiv routing är ju ARN-LHR-BOG, där första benet är SAS och sedan vidare med Avianca via BOG till Ecuador. Men jag kan bara instämma med Budgetresenär vad gäller Avianca. Bra hårdvara, men dålig mjukvara, i synnerhet maten. Frukosten ombord är dock mindre dålig än den rent usla middagen. Ett annat alternativ (om du har gott om tid och kan tänka dig ett längre layover) är ARN-IST-BOG och sedan vidare till Ecuador med Avianca, alt ARN-IST-PTY och sedan vidare till Ecuador med Copa. TK är ju milsvitt överlägset.
Mindre troligt att du kommer att hitta tillgänglighet med SAS över Atlanten för att sedan fortsätta med Copa eller Avianca, men det är ju en möjlighet. Dock flyger Copa från JFK, så kommer du med SAS till EWR, så blir det ett flygplatsbyte. Du kan ju också ta SAS till Toronto och sedan Air Canada eller Avianca till BOG för att sedan fortsätta. Alternativt Copa från Toronto till PTY för att sedan fortsätta. SAS flyger ju även till Chicago och därifrån flyger Copa till PTY (och just till Chicago har ju SAS ofta bättre tillgänglighet rörande awards än till övriga nordamerikanska destinationer).
Bra info. Tack! Och hur står sig air Canada både över Atlanten men också ner mot Sydamerika i C?
 

Gus

Medlem
Jag är sugen på att åka till Galapagos och skulle gärna åka med Turkish åtminstone ena sträckan för att slippa den omtalat dåliga maten på Avianca. Tycker dock det är svårt att åka med 8 flighter, det blir gärna 9 flighter för mig. Har för mig att jag har hört att ibland är det okej med 9 flighter så länge den nionde flighten är en connection flight inom Europa? Stämmer det fortfarande?
 

majoren

Medlem
Jag är sugen på att åka till Galapagos och skulle gärna åka med Turkish åtminstone ena sträckan för att slippa den omtalat dåliga maten på Avianca. Tycker dock det är svårt att åka med 8 flighter, det blir gärna 9 flighter för mig. Har för mig att jag har hört att ibland är det okej med 9 flighter så länge den nionde flighten är en connection flight inom Europa? Stämmer det fortfarande?
Vad jag förstått har SAS, av ren välvilja, i undantagsfall tillåtit ett extra segment för inrikes anslutningsflyg i Sverige. Men någon annan har kanske erfarit annat? Kan bara avråda från Avianca, som blivit en LCC. TK från/till PTY är en utmärkt idé. Med lite tur blir det då 4 segment, t.e.x. GPS-GYE-PTY-IST-ARN.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Vad jag förstått har SAS, av ren välvilja, i undantagsfall tillåtit ett extra segment för inrikes anslutningsflyg i Sverige. Men någon annan har kanske erfarit annat? Kan bara avråda från Avianca, som blivit en LCC. TK från/till PTY är en utmärkt idé. Med lite tur blir det då 4 segment, t.e.x. GPS-GYE-PTY-IST-ARN.
även TK flyger IST - BOG / PTY och sedan tar du COPA vidare
Tack för stöttning och input! Riktigt tråkigt att Avianca går mot LCC-hållet. Det känns mest som att man betalar för en skön säng om man ska flyga med dem över Atlanten. Jag ringde igår och bokade ARN-IST-PTY-GYE-GPS//GPS-GYE-BOG-LHR-ARN. Försökte få till Turkish även hem men jag lyckades inte. Ändå tur att Avianca på vägen hem är en nattflight, då känns middagen inte lika viktig eftersom jag tycker inte maten smakar lika gott mitt i natten i alla fall.
 
Toppen