Senaste nytt

Lufthansa moment 22 [LH strejk 27/7 2022]

Sir Lemon

Medlem
Hoppas att det löser sig imorgon! Mitt intryck när jag jobbade några år i Bryssel för en del år sedan är att det är ett land där det inte nödvändigtvis lönar sig att bli överdrivet arg (på tyskt eller amerikansk manér) när saker inte funkar. De är ganska bra på att slå ut armarna, säga "c'est pas moi" och helt stänga öronen för klagomål - särskilt den franskspråkiga delen av befolkningen. Trots det kan det ibland löna sig att vara tålmodig och envis på ett inte alltför aggressivt sätt, även när det verkar som att de inte längre vill bry sig. De är trots allt inte lika benägna som fransmännen på att börja skälla tillbaka, såvida man inte tvingar dem att stanna kvar längre på jobbet än de tänkt sig. ;)
Klockren analys! :)
 

Sir Lemon

Medlem
Vi tog vägen förbi Bryssel Airlines servicedesk och de kunde absolut inte hjälpa oss och det var så fel att LH skickat oss till BRU för SN har inget ansvar för LH flighter även om det är code-share SN flight nummer på just våra biljetter och inte LH flight nummer… vi gör ingenting PUNKT!

Helt plötsligt uppenbarade sig en manager och såg mitt Eurbonus Diamond kort, kollade på dokumenten som jag lämnat över och viskade ngt till agenten på flamländska, jag uppfattade SAS top tier [vilket teknisk sett är fel ;)] och business class, helt plötsligt kunde de söka flyg men hittade inga, efter mycket knappande hamnade vi stand by på GOT flygen imorgon och jag fick fyra stycken boarding card, agenten meddelade även att våra väskor kommer skickas med det flyg vi kommer med på.

Kuriosa, AirTagsen visar att väskorna är här på BRU.

Air Malta hade fixat två rum åt oss på flygplats Sheraton samt 4st €34 vouchers till mat dryck i restaurangen och/eller baren :cool:.
Btw, lååååång kö till check in, Bonvoy Gold gjorde dock processen snabb och smidig för oss… många surar miner och muttrande på franska men just då och där orkade jag inte var ödmjuk överhuvudtaget.

Jag har dock en annan kreativa idé map. tvåfrontskrig, mer om det imorgon…

God natt.
Väntar med spänning…..
 

henrik l

Medlem
Tyvärr funkade inte länken. Men det verkar som bästa alternativet är att vi åker till Munchen imorgon och sedan får dom ta hand om oss där. Såvida dom inte vill boka oss med SAS PMO-ARN-GOT.

Verkar som jag och sonen hade lite mera flyt än @GOTBound. Anlände till Palermo flygplats ca 7.45, hade ju ett visst hopp att komma med SAS-kärran till ARN om vi inte skulle kunna ta oss vidare med Luftahansa från MUC. Första anhalt biljettdisken som hanterar min 10 bolag. Framför mitt ärende, ska till GOT, men kommer bara till MUC. Gå till Lufthansa/Swiss check in blev svaret. Knatar ditt, dom hade tydligen ringt och förvarnat. Sedan får jag mitt bokningsnummer och rutt på en lapp. Gå tillbaka till biljettdisken. Väl där ringer damen Lufthansa som har verkar ha jättekö. Hon frågar även hur jag fick min bokning enbart till MUC och sanningsenligt svarar jag något i stil med "computer did that". Jag står nog och hänger vid disken i typ tre kvart, ser damen sitta med telefonen, men inte rör munnen, men så äntligen, nu är det fixat konstaterar hon, nu kan ni checka in. Vi incheckningen mumlar dom något om business och om vi uppgraderat, nej då, det var business i original (för vi har en massa bagage) och även en av Life Miles sweet spots:D

Bara att konstatera, var på flygplatsen i tid, så löser dom det, på något sätt, dem här gången:)

Men det värsta av allt. I och med att vi inte visste om vi skulle komma iväg vågade jag inte packa ner 7 kg Siciliansk Salsicia (världens godaste grillade korv), som föranleder små högtidsstunder fram till jul. Hade jag gjort det kan jag ge mig den på att vi bara hade kommit till MUC:oops:
 

Tomas E

Medlem
Nu är vi på The Loft efter god natts sömn, stand by på SN2317. Jag har dubbel och trippelkollat att vår Star Alliance tier är kopplade till våra boarding kort, senast nu i loungen och då såg agenten att så inte var fallet, jag kommer be gaten kolla detta igen.
SN2317 är nu i luften och vi har inte hört någon uppdatering från @GOTBound. Är det möjligen ett gott tecken?
 

GOTBound

Medlem
Uppdatering från min sida.
GOTBound Jr. kom med SN2317 hem till GOT, det var Star Alliance Gold statusen som gav honom platsen, de hade en plats och det var klokast att skicka hem honom då han klarar sig själv hemma samt att farmor och farfar finns tillgängliga utifall.

Vi andra tre är wait listade på SN2319 kl. 20:50.
Jag förstår inte varför det skall vara så svårt att få hem oss på de andra kreativa rutterna jag föreslagit. LH vägrar kategorisk svara på om de garanterat täcker utlägg för tåg eller hyrbil…

Idag har SN personalen varit på sin bästa sida när det gäller bemötande etc, btw
 

GOTBound

Medlem
Det tog nästan en timme för GOTBound Jr. att få sin väska på GOT pga. personalbrist… hans väska var bland de första på bandet.
Givetvis var väskan sönder men han fixade att felanmälan till Menzies som hanterar SN på GOT och få en damage report eller vad det heter.

Nu är han redo att släppas ut i världen ensam framgent ;), för den som undrar så är han nyss 16 fyllda och är egentlig flygrädd men har en del rutin när det gäller flygande dock för första gången ensam idag.
 
Jag förstår inte varför det skall vara så svårt att få hem oss på de andra kreativa rutterna jag föreslagit. LH vägrar kategorisk svara på om de garanterat täcker utlägg för tåg eller hyrbil…
Skulle tippa på att det är en säkerhetsåtgärd av Lufthansa för att man inte ska översköljas av ärenden med biljetter och reselösningar som riskerar att vara flera gånger så dyra som originalbiljetten. Synd dock att det inte finns tydliggjort vad som är att betrakta som skäligt i ett sånt läge.
 
Det tog nästan en timme för GOTBound Jr. att få sin väska på GOT pga. personalbrist… hans väska var bland de första på bandet.
Givetvis var väskan sönder men han fixade att felanmälan till Menzies som hanterar SN på GOT och få en damage report eller vad det heter.

Nu är han redo att släppas ut i världen ensam framgent ;), för den som undrar så är han nyss 16 fyllda och är egentlig flygrädd men har en del rutin när det gäller flygande dock för första gången ensam idag.
En bra erfarenhet för honom om inte annat. :)

Kommer ni med på sena SN-flighten?
 
Toppen