Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

airac

Medlem
Hotell: Avalon Göteborg
Nätter: 3
Bokat: Superior dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Guld
Övrigt: Bad om ett tyst rum några dagar innan på mail. Det fick vi, på baksidan och andra våningen. Tråkigt i övrigt dock, kändes lika med ett standard så lite surt att ha betalat flera hundringar/natt extra.
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Amaranten Stockholm
Nätter: 1
Bokat: Standardrum, bonusnatt
Fick: Svit
Uppgradering "vid bokning": Nej, Standardrum låg kvar i bokningen
Uppgradering "vid incheck": Ja, till högsta nivå (Svit). Syntes i appen på morgonen innan incheckning
Status: Platinum

Kommentarer: Var lite bekymrad för att ingen uppgradering syntes i bokningen men det är liksom inte min grej att ringa/maila och tjata om sådant så jag lät det beror. Verkligen nöjd med att Amaranten levererade.
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Cardinal Växjö
Nätter: 1
Bokat: Standardrum, bonusnatt
Fick: -
Uppgradering "vid bokning": Nja, Standardrum låg kvar i bokningen länge. Ca 2 dagar före incheck ändrades bokningen till superior
Uppgradering "vid incheck": Vet ej, var tvungen att avboka pga ändrade resplaner. Men superior låg i alla fall kvar även på incheckningsdagen.
Status: Platinum
 
Hotell: Quality Hotel Sundsvall
Nätter: 1
Bokat: 2 Standardrum, bonusnatt
Fick: 2 Superiorrum
Uppgradering "vid bokning": Nej, Standardrum låg kvar i bokningen
Uppgradering "vid incheck": Ja. Syntes i appen dagen innan incheckning
Status: Platinum
 
Hotell: Clarion Hotel Gillet Uppsala
Nätter: 2
Bokat: 2 Standardrum, bonusnätter
Fick: Superiorrum åt barnen, Deluxerum åt mig och frun
Uppgradering "vid bokning": Nej, Standardrum låg kvar i bokningen
Uppgradering "vid incheck": Ja. Syntes i appen 2 dagar innan incheckning
Status: Platinum
 

Hane

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Sundsvall
Nätter: 1
Bokat: Standardrum
Fick: Superiorrum
Status: Guld

Otrevlig överraskning tyvärr med en liten glasskärva i sängen som gravida sambon skar sig på…
Bra frukost.
 

A87

Medlem
Hotell: Quality Statt Hudiksvall
Nätter: 1
Bokat: Standardrum
Fick: Standardrum
Status: Guld

Önskade extrasäng genom att skriva det i fritextfältet. På plats frågade jag om det gick att ordna med en till dottern. De hade redan ordnat med det vilket är ett bra betyg! Fick tyvärr be om andra förmåner så som dricka och vouchern då den inte är digital på det hotellet.
 

hco

Medlem
Otrevlig överraskning tyvärr med en liten glasskärva i sängen som gravida sambon skar sig på…

Fy vad obehagligt. Hoppas det inte är för allvarligt. Vad blev det för kompensation för det?

(Tänker mig att när ni pratade med hotellet om det så vill de ge en rejäl mother of all compensations -- speciellt eftersom ni verkligen skadade er fysiskt).
 

FilipJ

Medlem
Hotell: Quality Expo Oslo
Nätter: 1
Bokat: Standardrum
Fick: Standardrum
Status: Silver

Hade med infant, kan ha påverkat. Riktigt kass frukost.
 

Rickard_O

Medlem
Hotell: Comfort Arlanda
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Silver

Bor sällan på hotell i Sverige, lyckats spara ihop lite poäng på kampanj vid vistelse i Köpenhamn och gjorde en poängbokning nu i slutet på Juli när det vankades 80-års kalas i Umeå en helg och avresa till Albanien var 12h efter vi landade på Arlanda.

Fick ett hörnrum i deluxe kategorin på comfort som måste varit något av dom bättre uppgraderingar jag fått på hotell någonsin i jämförelse mot originalbokning. Var nästan ledsen att man va tvungen att stiga upp kl 05:00 på morgonen :(
 
Toppen