Senaste nytt

SAS agent fel....mitt problem?

airac

Medlem
Problemet för JonasEi, om SAS inte löser det själva nu, är handläggningstiden hos ARN. Blir nog till att köpa revenuebiljetter för att säkerställa att resan blir av och sedan mot ARN begära ersättning för mellanskillnaden kontra priset för bonusbiljetterna.
Precis så får man göra. ARN var hyfsad snabb i mitt förra ärende mot SAS, dvs 2-3 månader. Stämde SAS i ett annat fall i tingsrätten. Handläggningen påbörjat men sitter nu fast i kö sedan i våras.
 

JonasEi

Medlem
Har fått detta svar från en konsumentrådgivare:

"Du har fått en bekräftelse på bokning av flygbiljett som nu flygbolaget vill dra tillbaka på grund av att de gjort fel. Din fråga är om de har rätt att göra det. I princip har du ett avtal med SAS om en flygning. Om de drar tillbaka bokningen bryter de avtalet och om du då måste boka om din biljett skulle du kunna kräva dem på mellanskillnaden på priset.

Det är inte du som gjort fel utan SAS. Ingått avtal ska hållas från båda parter. Bryter någon avtalet kan den andra parten ha rätt till skadestånd. Frågan är om det i SAS villkor för bokning finns någonting som skulle ge dem rätt att dra tillbaka bokningen.

Fel som begås av ett företag får företaget stå för själva. Det ska inte drabba konsumenten. Om du inte kan komma överens med SAS kan du dra ärendet till Allmänna Reklamationsnämnden"
 
Uppdatering. Igår tog SAS bort hela utresan så nu finns det bara en hemresa (och biljetterna jag köpte från KL till Bali). Jag har inte heller fått något svar från Diamond Mailen (8 dagar). Tråkigt läge, det blir nog ingen resa. Konstigt att SAS bokar av halva resa (bara ut).
 
Toppen