Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Ja, precis, jag kom under 2000kr med råge på de båda besöken. :) De var båda solo-besök vid lunchtid så det blev ca 55euro + 25euro. Vi får se om det blir nån överraskning senare, jag är lite skeptisk till AMEX förmåga att skapa fungerande rutin som hittar de utlägg som ska krediteras.

Ja, precis, jag kom under 2000kr med råge på de båda besöken. :) De var båda solo-besök vid lunchtid så det blev ca 55euro + 25euro. Vi får se om det blir nån överraskning senare, jag är lite skeptisk till AMEX förmåga att skapa fungerande rutin som hittar de utlägg som ska krediteras.
Det där har fungerat utan problem i Sverige i tidigare kampanjer, även för de som gällde Hemköp, Ica mfl. Varje köpställe har väl ett unik id så det bör vara enkelt. Det som kan verka konstigt är att kreditering inte sker av växlingsavgiften på 2%, om jag nu läste rätt.

En fråga kring villkoren. Kan man skaffa Platinum, köra en dining och sedan säga upp det?
I villkoren står det att man kan bli debiterat 1500kr vid missbruk. Men "missbruk" definieras aldrig.

Eller så gjorde jag det precis ovan? :D

En fråga kring villkoren. Kan man skaffa Platinum, köra en dining och sedan säga upp det?
I villkoren står det att man kan bli debiterat 1500kr vid missbruk. Men "missbruk" definieras aldrig.

Eller så gjorde jag det precis ovan? :D
Jag har tolkat missbruk som att boka upp fler middagar än du har rätt till, alltså mer än en per "omgång".
I övrigt har jag inte sett några begränsningar kommuniceras.

Jag nyttjade min utlandsdiningcredit den här veckan i Rom, åt på Acquaroof tillsammans med min 10-åring. Riktigt bra fisk och skaldjur. Blev bl.a. ostron, kaviar, bläckfisk och hummer. Definitivt 5 av 5! Dock täckte ju inte 2000 hela notan... :D Inte sett om det blivit någon credit ännu.

Attachments

• IMG_0629.jpg
    IMG_0629.jpg
    135,3 KB · Visningar: 275
  • IMG_0625.jpg
    IMG_0625.jpg
    119,7 KB · Visningar: 268
Kort recension av Nybrogatan 38:

Västerbottenstartalette – 9/10
Supergod kombo av smakerna: sparris, västerbotten, pepparot och kaviar.

Pimp Colada – 9/10
Väligt rivig smak pga "plantage rom" enligt bartendern. Trodde först det var whisky i. Men riktigt fin. Alkoholfria versionen uppskattades av den ammande frun också.

Grillad Entrecote – 7/10
Här måste jag bryta ner beståndsdelarna och benchmarka mot Sturehofs dito som i mitt tycke är 10/10 på alla tre beståndsdelarna.
Entrecote – 8/10: Helt ok. Lite för mycket segt fett. Gillar mer när det smält. Men bra grillsmak.
Pommes – 4/10: Av någon anledning så är det dillkrydda på det i annars helt ok pommesen. Varför?
Bea – 5/10: Smakade som att det var 50% restauranng-bea blandat med 50% Felix-bea.

Service – 5/10
Man känner sig inte speciell, men inte heller förolämpad. Personalen är inte supersnabb av sig själva, men är det å andra sidan när man hintar om att man behöver dom. Medelbetyg, helt enkelt.

Förövrigt många sköna Östermalms-original bland klientelet.

Attachments

• IMG_3411.jpeg
    IMG_3411.jpeg
    82,6 KB · Visningar: 197
  • IMG_3410.jpeg
    IMG_3410.jpeg
    53,3 KB · Visningar: 191
  • IMG_3408.jpeg
    IMG_3408.jpeg
    59 KB · Visningar: 195
I terms och conditions skriver de vidare att "Krediten bör visas på ditt kontoutdrag inom 5 arbetsdagar från utgiftsdatum", jag har ej sett kredit ännu, ska bli intressant om hur väl de lyckas fånga upp detta.

https://www.americanexpress.com/en-se/benefits/diningbenefit/Terms-and-Conditions-Sweden.pdf
Ja och det står också att det kan ta upp till 150 dagar. Hade ögnat igenom villkoren men missat det så använde chatten för att fråga om en nota från 11/7 som inte är krediterad ännu och fick den info:n. Trist om man ska behöva kolla efter fem månader..

Besöket var på Mama & der Bulle i Wien, gott och kändes relativt prisvärt trots den svaga kronan. Varierande hamburgare runt €13 till övriga familjen och hängmörad entrecote för €27,50 till mig (tog några pommes från sonen, 3hg kött är egentligen mer än min kropp behöver redan det..:rolleyes:).
20220711_213511.jpg

Toppen