Senaste nytt

Tips och Funderingar runt 40 årsfirande på resande fot.

jerixon

Medlem
Fortfarande inte bokat något "firm" men har en del skuggbokningar där jag har möjlighet att göra lite olika saker.
Riktigt svårt att bestämma mig både angående resmål och kombinationerna.....
Just nu har jag 5 nätter Malaga, 5 nätter Sevilla, 5 Nätter Islantilla bokat på Hilton poäng.... men sugen på något annat :p
 

majoren

Medlem
Varför inte det bästa av två världar? Pröva Turkiet - en vecka i storstad (Istanbul) och en vecka sol och bad (Izmir) kanske badorten Kusadasi, strax söder därom (nära antika Efesos).
Fyller alla krav: Bra väder, mycket bra flygförbindelser, låg kriminalitet, bra mat, du kan utnyttja dina bonuspoäng (mängder av kedje-hotell), intressanta upplevelser & historia, bra shopping. Och dessutom: Låga, låga priser med en oerhört lågt värderad valuta. Du kan unna dig och själv och din fru det bästa - utna att bli ruinerad.
 

jerixon

Medlem
Absolut och har kollat på Izmir och straxt söder över länge, men frågan är hur vädret är i slutet av Sep/Början Oktober.
Vill kunna bada och sola och ta det lugnt =)

Varför inte det bästa av två världar? Pröva Turkiet - en vecka i storstad (Istanbul) och en vecka sol och bad (Izmir) kanske badorten Kusadasi, strax söder därom (nära antika Efesos).
Fyller alla krav: Bra väder, mycket bra flygförbindelser, låg kriminalitet, bra mat, du kan utnyttja dina bonuspoäng (mängder av kedje-hotell), intressanta upplevelser & historia, bra shopping. Och dessutom: Låga, låga priser med en oerhört lågt värderad valuta. Du kan unna dig och själv och din fru det bästa - utna att bli ruinerad.
 

majoren

Medlem
Nja, första halvan av oktober är relativt solsäker i Izmirområdet. upload_2022-5-5_14-20-44.png
 

jerixon

Medlem
Efter extremt mkt kikande och velande och olika bud har jag bokat följande:
Flyg till Aten
4 nätter i Aten
Flyg till Izmir
Har även lagt lite olika hotellbokningar än så länge. Får se vad vi väljer, men den skissen blev både bra och prisvärd =)
Ska bli kul med llite nya roliga saker i höst.
Återkommer när mer är bokat.
 

jerixon

Medlem
@majoren har du några mer tips i Izmir regionen?
Har nu även bokat 5 nätter i Izmir och 5 nätter i Kusadasi.
Möjligen så kan vi klämma in 2 dagar i Istanbul på vägen hem också, men vi får se lite längre fram hur det planeras.

Du har ingen koll på Samsun och den "andra sidan" av Turkiet mot Svarta Havet. Funderar på en tur dit åt nästa sommar eventuellt :D
 

ssh9721

Medlem
Såg det bara var du och sambo som ska resa, finns i närheten av Kusadasi ett par större vattenland sommar bra för ett par år sedan, ett med delfinsimning som alternativ. Låg mot Selçuk till, om ni besöker Efesos kommer ni passera förbi. Vet dock inte status idag, och hade kanske varit mer lämpliga för mer av familjesemester, beroende på hur mycket barnasinne man har kvar. ;):)
 
Toppen