Senaste nytt

Lounge access Air dolomiti med Lufthansa codeshare?

Lalaland

Medlem
Sas gold, har LH bokad flight med mellanlandning i Munchen sedan vidare med ett Air dolomiti flyg med LH code share. Har jag inte access till Star alliance lounge i Munchen??
Trodde air dolomiti är ett LH bolag...
 

Tonton

Medlem
Hej!

Har jag inte access till Star alliance lounge i Munchen??

Nej - då du flyger vidare med ett bolag som inte är med i Star Alliance.

Edit: Jo, det kanske du gör.

Om det är en Lufthansaflight som enbart utförs av Air Dolomiti, så kommer du in (mao Wetlease)
Om det är en Air Dolomitiflight som utförs med codeshare, så kommer du inte in.

Så beror på exakt hur din bokning och flighter ser ut.

Trodde air dolomiti är ett Lufthansa bolag...

Air Dolomiti ägs till 100% av Lufthansa. Air Dolomiti är däremot inte medlemmar i Star Alliance.


Och slutligen - Uppdatera gärna trådens titel, då man ska undvika förkortningar i titeln, enligt forumets regler. Är även bra om tråden har en titel som faktiskt hänvisar till vad tråden handlar om också :)
 

Lalaland

Medlem
Ok, ska dock ge världens eloge till Senator loungen som först släppte in mig o barn o sa att jag kunde swappa med frugan, då jag försökte först betala för barnet. Så jag o barn kom in, men sedan hade de läst på så då vart det stopp både för mig o frun!
Air dolomitis hemsida tycker jag säger att Gold ska komma in på Munchen lounge + companion.
Hursom jag o barnet är mätta iaf...:)
Access to the lounge area | Air Dolomiti
 

mha321

Medlem
Ok, ska dock ge världens eloge till Senator loungen som först släppte in mig o barn o sa att jag kunde swappa med frugan, då jag försökte först betala för barnet. Så jag o barn kom in, men sedan hade de läst på så då vart det stopp både för mig o frun!
Air dolomitis hemsida tycker jag säger att Gold ska komma in på Munchen lounge + companion.
Hursom jag o barnet är mätta iaf...:)
Access to the lounge area | Air Dolomiti

Nej inte som star alliance gold. Bara som miles and more senator. Air dolomiti är med i miles and more, men inte star alliance, så partner kort funkar inte.

Edit: däremot får *vissa* star gold access i Italien. Härligt förvirrande. Undrar hur det funkar med debitering för det...
 

stare

Medlem
Lånar tråden, vad tror ni om denna flight. KOmmer jag in i LH SenatorLoungen? har EBG.

Lufthansa 1656, flygs av Air Dolomiti | Embraer 195 | Economy (N)
 

JMG

Medlem
Hade nyligen en flygning från LYS-MUC i ECO med LH men "operated by Air Dolomiti i ECO (och sedan MUC-CPH i ECO med LH) där de märkligt nog skrivit SKP och inte G eller D trots att jag bara är diamond. Loungen i Lyon kunde inte läsa boardingkortet med SKP men bara att visa *A gold (SAS EBD) för att komma in. Fick dock inga poäng för LYS-MUC-flygningen.

Har flertalet MUC-VCE flygningar i BUS med Air Dolomiti de senaste åren och aldrig blivit nekad lounge i MUC men kanske tur eller att de gjorde fel. Om verkligen fel så blir det till att undvika Air Dolomiti för att slippa problem.
 

Hachans

Medlem
Hade nyligen en flygning från LYS-MUC i ECO med LH men "operated by Air Dolomiti i ECO (och sedan MUC-CPH i ECO med LH) där de märkligt nog skrivit SKP och inte G eller D trots att jag bara är diamond. Loungen i Lyon kunde inte läsa boardingkortet med SKP men bara att visa *A gold (SAS EBD) för att komma in. Fick dock inga poäng för LYS-MUC-flygningen.

Har flertalet MUC-VCE flygningar i BUS med Air Dolomiti de senaste åren och aldrig blivit nekad lounge i MUC men kanske tur eller att de gjorde fel. Om verkligen fel så blir det till att undvika Air Dolomiti för att slippa problem.

När det står SKP är inte ditt kort inlagt ordentligt. Vanligt hos LH. Be loungepersonalen eller incheckningsdisken om hjälp nästa gång.
 
Toppen