Senaste nytt

Hyrbil Palma de Mallorca Airport (PMI)

Jeff_G

Medlem
Ska till Palma i höst och tänkte hyra bil direkt på flygplatsen. Har någon lite (färsk) erfarenhet av ex Sixt (Platinum) eller Hertz (President) där? Har läst att det kan vara galna köer vid uthämtning så vill gärna veta om det är annorlunda vid gold desk etc?

Tack på förhand!
 

Mr Phil

Medlem
Normalt är höst betydligt bättre gällande köer. Både Sixt och Hertz tillhör dessutom de bättre (lågprisbolagen kan ha galna köer). Corona har dock ställt till det gällande priserna, som nu kan var 3-5 gånger högre än vanligt. Beror på generell brist på hyrbilar. Mitt tips är att kolla runt bland bolagen och skita i ev status. Det kan spara dig många tusenlappar…
 

Gutta

Medlem
Ska iväg till Mallorca ca 2 1/2 v från mitten av augusti och hade tänkt oss hyrbil hela tiden. Men attan, vad dyrt det blivit! Budgetbilar för över 1 000 kr dygnet...

Låter helt galet.... Börjar fundera på annat resmål faktiskt.
 

Gutta

Medlem
Normalt är höst betydligt bättre gällande köer. Både Sixt och Hertz tillhör dessutom de bättre (lågprisbolagen kan ha galna köer). Corona har dock ställt till det gällande priserna, som nu kan var 3-5 gånger högre än vanligt. Beror på generell brist på hyrbilar. Mitt tips är att kolla runt bland bolagen och skita i ev status. Det kan spara dig många tusenlappar…

Stämmer ganska bra. Spenderade ca 1 1/2 månad på Mallorca 2019 och hade hyrbil. Snittade ca 3-400 kr/dag, så priserna har lätt stuckit 3 ggr iallafall.
 

enlunda

Medlem
Ska iväg till Mallorca ca 2 1/2 v från mitten av augusti och hade tänkt oss hyrbil hela tiden. Men attan, vad dyrt det blivit! Budgetbilar för över 1 000 kr dygnet...

Låter helt galet.... Börjar fundera på annat resmål faktiskt.
Vi är också på Mallorca vecka 33 och hade tänkt hyra bil men det ser ut och bli dyrt :-(
Kanske får man ta en cykel :)
 

toer00

Medlem
Skall åka till Palma om ca 1,5 vecka och tittar på bil hos SIXT. Någon som har kolla på deras flotta? Är sugen på en BMW X2 hybrid men enligt SIXT kan man lika gärna få en BMW X1 eller similar… Samma sak med alla BMW eller Audi… alltid detta ”similar”… någon som har koll eller vet var man exakt kan se vilken flotta de har för resp fordonsklass…
 

JacobGBG

Medlem
Jag gav upp tanken att ha hyrbil v31 på Mallis just pga priserna. Bokade istället taxi ToR till Cala Mesquida €200 tot (2 barn+2 vuxna). Ja man kommer vara lite mer låst vid hotellet men man kan iaf koppla bort hjärnan så fort man landat nu.
 
Är på Mallorca en del i jobbet och enligt infon jag fått fick hyrbilsföretagen flytta/sälja av massa bilar under covid och nu råder det stor brist på hyrbilar. Hyrde 2v förra sommaren via doyouspain och kön var inte så lång (Hertz) men dom fulade sig och drog på en avgift jag inte godkänt (jag vägrade försäkring och betalade deposition på 15k ist). Extremt otrevliga. Dom hittade märken på bilen som jag bestred både via försäkringen hos doyouspain och Sas premium Mastercard. Fick båda godkända så slapp kostnaden till slut men värt att se upp med. Orimliga priser i år så vi skippar det.
Har själv bokat transfer för 90€ för 2 vuxna plus 3 barn till Port Pollenca (enkel väg) och kommer hyra bil lokalt på gatan eller låna på plats för kortare utflykter denna sommaren (om sas inte strejkar….).
 

toer00

Medlem
Men om man n väljer antände hyra bil (via SIXT) hur vet vilka bilmärken/modeller just SIXT har för resp. Fordonskategori?
 
Men om man n väljer antände hyra bil (via SIXT) hur vet vilka bilmärken/modeller just SIXT har för resp. Fordonskategori?
Vet ej, bokar alltid via doyouspain och tar en helt ombokningsbar, sen kan man med fördel söka ny bil flera ggr och hitta billigare alternativ och boka om bokningen. Aldrig fått exakt den bil jag bokat dock :)
 
Toppen