Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Mastercard 27-29 maj 2022

Maja

Medlem
Exakt, är man ändå utomlands och har att välja mellan Amex Elite (20 poäng/100SEK) eller SAS MC med kampanj som ger 30 poäng/100SEK för köp i utländsk valuta. Eller har jag missat något nu?
 

Nimbus

Medlem
Skiljer valutapåslaget mellan Amex Elite och MC Premium? Om Amex ger 20p och MC ger 30 på utländsk valuta i juli så låter ju MC som bra förstahandsval men om valutapåslaget är så pass mycket större att det inte är värt så är det ju en annan dimension man får ha i åtanke? Eller?
 

Dawes

Medlem
Exakt, är man ändå utomlands och har att välja mellan Amex Elite (20 poäng/100SEK) eller SAS MC med kampanj som ger 30 poäng/100SEK för köp i utländsk valuta. Eller har jag missat något nu?
Det enda är ju då om du blandar in Curve för SAS MC, det hade jag skippat i det här läget dock.
 

TP12

Medlem
Hittar inte villkoren för kampanjen rörande köp i lokal valuta. Enligt kampanjmailet så gäller det köp i lokal valuta i utlandet dvs. onlineköp i tex. EUR skulle inte träffas av kampanjen enligt dess ordalydelse. Någon som har praktisk erfarenhet gällande detta (dvs. om man i praktiken kan få 30poäng/100 kronor vid onlineköp som debiteras i EUR)?
 

MartinH

Medlem
Hittar inte villkoren för kampanjen rörande köp i lokal valuta. Enligt kampanjmailet så gäller det köp i lokal valuta i utlandet dvs. onlineköp i tex. EUR skulle inte träffas av kampanjen enligt dess ordalydelse. Någon som har praktisk erfarenhet gällande detta (dvs. om man i praktiken kan få 30poäng/100 kronor vid onlineköp som debiteras i EUR)?
Det funkar med onlineköp i utländsk valuta.
 
Hittar inte villkoren för kampanjen rörande köp i lokal valuta. Enligt kampanjmailet så gäller det köp i lokal valuta i utlandet dvs. onlineköp i tex. EUR skulle inte träffas av kampanjen enligt dess ordalydelse. Någon som har praktisk erfarenhet gällande detta (dvs. om man i praktiken kan få 30poäng/100 kronor vid onlineköp som debiteras i EUR)?
Varför undrar du det nu? Fick du inte rätt antal poäng den helgen?
 
Poängfesten fortsätter sedan under hela juli. Då får du 50% fler poäng (30 Extrapoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Så får du fler Extrapoäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.
Ja, det är ju en separat kampanj som bara gäller köp i utlandet. Kopplade inlägget till trådrubriken bara.
 

Kris

Medlem
Poängfesten fortsätter sedan under hela juli. Då får du 50% fler poäng (30 Extrapoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Så får du fler Extrapoäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.
Detta blev en positiv överraskning för mig. Hade helt glömt det. Rasslade in rejält med poäng efterhand under månaden. Tänkte först att det nog är en bugg...
 
Toppen