Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Mastercard 27-29 maj 2022

M.K

Medlem
Eurobonus Everyday, restauranger som ger bra poäng när man äter/dricker och betalar med ett kort kopplat till Eurobonus everyday.

Rättelse ;) Restauranger och butiker som kan ge bra poäng med efterregistrering tidigast 17 dagar efter köp här;

SAS EuroBonus Member Portal

Jag har använt denna tjänst flitigt sedan starten, startade BC tråden innan lanseringen. I en kvalificerad majoritet av fallen har jag varit tvungen att efterregga. Tyvärr verkar inte systemet optimerat än idag. Jag har kört med både blipp och insättning av Amex blandat med MC.

De har dock alltid betalat ut pointsen snabbt efter detta! Det ska de absolut ha tack för. Senast idag kom det in för ett köp 4e maj jag efterreggade.
 
Rättelse ;) Restauranger och butiker som kan ge bra poäng med efterregistrering tidigast 17 dagar efter köp här;

SAS EuroBonus Member Portal

Jag har använt denna tjänst flitigt sedan starten, startade BC tråden innan lanseringen. I en kvalificerad majoritet av fallen har jag varit tvungen att efterregga. Tyvärr verkar inte systemet optimerat än idag. De har dock alltid betalat ut pointsen snabbt efter detta! Det ska de absolut ha tack för. Senast idag kom det in för ett köp 4e maj jag efterreggade.
Håller med. Tror bara det har fungerat en handfull gånger per automatik. I 90% av fallen får jag efterregistrera.
 
Skall till Aten nu på lördag 4/6 - 10/6. Med 30 dagars Gbit så borde jag alltså kunna flytta transaktioner som jag gör i Grekland med Curve till i början av juli. Har läst något om att man skall trixa med valutan på underliggande kort för att optimera växlingskursen, någon som kan handleda mig.
 

M.K

Medlem
Låt Curve växla vardagar och spara ca 2% mot SAS MC.

Växla till Euro i t ex Revolut och se till att € används till underliggande kort i Curve appen på helgerna, alternativt använd Amex då med ca 2% påslag.

Du kan alltid ställa in ditt SAS MC Till € i juli om nu kursen gått ner, köra GBIT och få 30p/100kr med kampanjen då.
 

Jannes

Medlem
När en fakturerad transaktion blir krediterad brukar ditt belopp att betala räknas ner. Så metoden går bra. Sedan kan det ta en viss tid innan det slår igenom så om du har förfallo 28.e är det kanske lite nära inpå. Själv gör jag så på ett kort med förfallodatum 31.e och räknar inte med något strul kring det (men jag har då minst en vardag på mig att kolla saldot)
Kan bekräfta att det verka ha gått bra med att GBIT:a bort mina stora transaktioner och sedan betala resten av fakturans värde, även efter att jag fått fakturan (men före förfallodatum).
 

A87

Medlem
Låt Curve växla vardagar och spara ca 2% mot SAS MC.

Växla till Euro i t ex Revolut och se till att € används till underliggande kort i Curve appen på helgerna, alternativt använd Amex då med ca 2% påslag.

Du kan alltid ställa in ditt SAS MC Till € i juli om nu kursen gått ner, köra GBIT och få 30p/100kr med kampanjen då.
Curve tar ej betalt på helger hela sommaren. Kolla gärna curve tråden
 

M.K

Medlem
@A87 Jag har kommenterat där, detta skrevs samma dag innan nyheten kom. :D Jag tar faktiskt lite cred för denna förhoppningsvis bestående ändring då jag och några till varit på Curve teamet konstant via flera olika kanaler.
 

Maja

Medlem
Tips på hur man optimerar poängintjäningen under juli månad när man befinner sig utomlands?

Ska jag göra köpen via Curve och låta SAS MC ligga som förvalt kort? Inköpen kommer göras i USD mestadels. Bör jag ändra något i SAS MC-appen för det kortet först?

Kör jag via Curve så har jag fattat det som om att jag slipper valutapåslaget, eller har jag drömt alltsammans?
 
Toppen