Senaste nytt

Hotel med mycket bra pool i Bangkok

Rickard_O

Medlem
Det stora problemet på Millenium när jag var där kan ma säga var det extremt kalla vattnet i poolen.
Det var så kallt så att inte ens barnen badade när vi var där o_O

Conrad hade helt omvänt problem. Svalkade ingenting i poolen.
Jag är en badkruka och jag badade i båda utan problem :D
Men har för mig att Conradpoolen var lika kall, men tycker det är ganska skönt att hoppa i när det är 30-33grader i luften och sol för att svalka mig :)
Du har nog bara kinkiga barn;)
 

jerixon

Medlem
Har inga barn - Men inga barn alls badade där utav övriga besökares :p
Tempen kan ju ha ändrat sig. Men Conrads var äckligt varm och Hilton som ett kallad :p haha

Jag är en badkruka och jag badade i båda utan problem :D
Men har för mig att Conradpoolen var lika kall, men tycker det är ganska skönt att hoppa i när det är 30-33grader i luften och sol för att svalka mig :)
Du har nog bara kinkiga barn;)
 

micke99

Medlem
Stort tack för alla förslag. Blev 5 nätter i twin suprior rum på Double tree by Hilton soi 26.

Bodde där precis innan pandemin. Tycker det är bra och skön pool och poolbar som man som hilton guld + diamond får gratis öl vin drinkar 18-20.

Valde frukost som guld förmån och det var en väldigt bra frukost.

Åker i juli själv och då blir det Aloft sukhumvit 11 har bott där några gånger. Ganska liten men trevlig pool. Just för marrriot poäng är de bra valuta tycker jag 12000 poäng per natt.
 

WTP

Medlem
När jag bokar rum på Royal Orchid man kan välja Early check in, vet nån hur tidigt kan man checka in, landar 06:40
Andra alternativ är Conrad men där ser jag ingen möjlighet till Early check in iaf när man bokar, går det överhuvudtaget?
 

WTP

Medlem
När jag bokar rum på Royal Orchid man kan välja Early check in, vet nån hur tidigt kan man checka in, landar 06:40
Andra alternativ är Conrad men där ser jag ingen möjlighet till Early check in iaf när man bokar, går det överhuvudtaget?
Svarar mig själv :)
Bokade Conrad och det gick alldeles utmärkt att checka in kl.8
Dessutom fick jag en sen checkout, kl.16
 
Ett tips: hotell Ad Lib på Suk soi 1 som är ett coolt litet hotell. Pris från typ 800kr BoomChaka
 

Attachments

  • 6A37C21B-A93C-402D-B438-E91B477BFF83.jpeg
    6A37C21B-A93C-402D-B438-E91B477BFF83.jpeg
    108,3 KB · Visningar: 175

squeezen

Medlem
Inom Accor sfären, har något hotell champagne i loungen? Sofitel kör ju det i många länder men antar inte här?
Bodde sist på pullman G, vilket var helt om men vill testa något nytt nu. Pool med soltimmar är ett plus.

banyan tree, är det bara rooftop som är dragplåster? Eller är hotellet och rummen fräscha?
Finns ju en uppsjö, VIE, muse, SO sofitel, sofitel…
Någon med någorlunda färsk erfarenhet?

Edit: har ett offer på Banyan tree i serenity club svit med club lounge för två pers för 1390:- per natt, känns rätt billigt…?
 

mackan33

Medlem
Inom Accor sfären, har något hotell champagne i loungen? Sofitel kör ju det i många länder men antar inte här?
Bodde sist på pullman G, vilket var helt om men vill testa något nytt nu. Pool med soltimmar är ett plus.

banyan tree, är det bara rooftop som är dragplåster? Eller är hotellet och rummen fräscha?
Finns ju en uppsjö, VIE, muse, SO sofitel, sofitel…
Någon med någorlunda färsk erfarenhet?

Edit: har ett offer på Banyan tree i serenity club svit med club lounge för två pers för 1390:- per natt, känns rätt billigt…?

Sofitel Sukhumvit gillar jag. Men de har ej champagne i loungen, de serverar denna:

IMG_6734.jpeg


Deras takbar Belga är trevlig.

5A424F8B-277B-4EEB-9EDD-B5C9D34DD761.jpg


Och poolområdet är lugnt och skönt.

E68970D1-96FF-4307-804B-FF1381913D52.jpg
 

squeezen

Medlem
Toppen