Senaste nytt

SAS i Juli med Award? (hittar 0 resor med SAS)

  1. Varifrån vill du börja din resa? CPH
  2. Var är din destination? Asien eller USA
  3. När vill/behöver du resa ut? Tidigast 6e Juli
  4. När vill/behöver du komma hem? Senaste 25e Juli
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-6 nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 2
  7. I vilken kabinklass? Business.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS (alternativt Star alliance)
  9. Vad är din budget? (per person) 175 000 p totalt för båda (har 1st 2-4-1)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Direktflyg vore fint - det är jag och frun ensamma på en "weekend" utan barnen. Varför jag såg framför mig en direktflyg över atlanten/asien med SAS. Förr dök det alltid upp ett par sista minuten över till LAX eller San fran etc... men ser magert ut nu
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? - Helst inte!

Jag har kikat på sas egen hemsida samt på 3e hands-sidor. Det verkar inte finnas några flygningar alls med SAS plan, bättre är det på Star-Alliance. Har SAS pausat pga nuvarande kris eller lär det dyka upp sista minuten biljetter allt eftersom? (Som test hittar jag dock inga ToR resor de närmaste dagarna heller)
 

samet

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? CPH
  2. Var är din destination? Asien eller USA
  3. När vill/behöver du resa ut? Tidigast 6e Juli
  4. När vill/behöver du komma hem? Senaste 25e Juli
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-6 nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 2
  7. I vilken kabinklass? Business.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS (alternativt Star alliance)
  9. Vad är din budget? (per person) 175 000 p totalt för båda (har 1st 2-4-1)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Direktflyg vore fint - det är jag och frun ensamma på en "weekend" utan barnen. Varför jag såg framför mig en direktflyg över atlanten/asien med SAS. Förr dök det alltid upp ett par sista minuten över till LAX eller San fran etc... men ser magert ut nu
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? - Helst inte!
Jag har kikat på sas egen hemsida samt på 3e hands-sidor. Det verkar inte finnas några flygningar alls med SAS plan, bättre är det på Star-Alliance. Har SAS pausat pga nuvarande kris eller lär det dyka upp sista minuten biljetter allt eftersom? (Som test hittar jag dock inga ToR resor de närmaste dagarna heller)

Troligen Black-Out period, då man kan sälja stolarna istället för att erbjuda dem billigt för poäng.
 

mha321

Medlem
Det är extremt svårt att hitta med sas på dessa datum och dessutom ännu svårare med så dålig framförhållning. Om det överhuvudtaget kommer it platser så försvinner de direkt på 330 dagar innan. Du är många månader för sent ute.

Star alliance kan gå. Finns väl en teoretisk att sas släpper nogon plats typ dagen innan avresa om det blir tomt men den är inte stor.
 

Berglund

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? CPH
  • Var är din destination? Asien eller USA
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 6e Juli
  • När vill/behöver du komma hem? Senaste 25e Juli
  • Hur länge vill du vara borta? 4-6 nätter
Du vill flyga i den populära/typiska semesterperioden, till några av SAS populäraste longhaul destinationer, i SAS bästa reseklass. Lägg till det att SAS destinationer i Japan och Kina är stängda.

Jag tror att det blir mycket svårt att få tag i SAS egna bonusbiljetter den här perioden, till de här destinationerna. Hittar du något med andra Star Alliance, boka först och fråga sen!
 

stopover

Medlem
Direktflyg från CPH kan du glömma.

Den stora frågan är – vad är viktigast för er? Att överhuvudtaget komma iväg i juli eller flyga i C?
 
Troligen Black-Out period, då man kan sälja stolarna istället för att erbjuda dem billigt för poäng.

Det är extremt svårt att hitta med sas på dessa datum och dessutom ännu svårare med så dålig framförhållning. Om det överhuvudtaget kommer it platser så försvinner de direkt på 330 dagar innan. Du är många månader för sent ute.

Star alliance kan gå. Finns väl en teoretisk att sas släpper nogon plats typ dagen innan avresa om det blir tomt men den är inte stor.

Du vill flyga i den populära/typiska semesterperioden, till några av SAS populäraste longhaul destinationer, i SAS bästa reseklass. Lägg till det att SAS destinationer i Japan och Kina är stängda.

Jag tror att det blir mycket svårt att få tag i SAS egna bonusbiljetter den här perioden, till de här destinationerna. Hittar du något med andra Star Alliance, boka först och fråga sen!

Direktflyg från CPH kan du glömma.

Den stora frågan är – vad är viktigast för er? Att överhuvudtaget komma iväg i juli eller flyga i C?

Tack för era svar. Uppfattat, times change! hade hoppats på några sista minuten direktflyg med SAS, så som de dök upp i våras, men förstår att de inte kommer ut mitt i brinnande semestertid. Bokade washington i frebruari så får det bli en kortare resa till Europa nu i sommar istället (tycker bara inte det är värt besväret med poängsamlande för att bränna dem på ekonomibiljetter inom europa!)
 
Last edited:

Borje L

Medlem
Det finns till Chicago från CPH i biz (via ARN) den 14 juli och hem i Plus den 18 juli just nu. Det blir ju fyra nätter under perioden du vill resa. :) Fadt tyvärr inte business på båda hållen.

Jag tycker man hittar rätt bra biljetter om man kollar flera ggr per dag även under sommaren.
 

ptotheg

Medlem
Är man också villig att sticka iväg på väldigt kort varsel och t.ex kan tänka sig att flyga till ORD från ARN eller CPH kommer det säkerligen dyka upp några alternativ för poäng. Väl därifrån lätt att ta sig vidare med billig eco-revenue biljett.
 

majoren

Medlem
Med tanke på den aviserade pilotstrejken kanske andra flygbolag än SAS är att rekommendera just i början av juli. Star alliance verkar vara säkrare ur den aspekten. Annars är det ju alltid svårt hitta bra awards under semesterperioden, särskilt med kort eller ingen framförhållning. Och just sommaren 2022 verar det vara svårare än normalt. Troligen motsvaras det snabbt ökade resebehovet och de poängberg som skapats under corona inte av ökad tillgång på Awards. Så jag kan bara hålla med föregående:
Hittar du något med andra Star Alliance, boka först och fråga sen!
 

igelkotten

Medlem
Är man också villig att sticka iväg på väldigt kort varsel och t.ex kan tänka sig att flyga till ORD från ARN eller CPH kommer det säkerligen dyka upp några alternativ för poäng. Väl därifrån lätt att ta sig vidare med billig eco-revenue biljett.

Om man nu hittar en billig eko revenue. Jag har försökt göra sådär 2 gånger när jag haft för avsikt att åka till LA. Båda gångerna har revenue varit ca $600 från Chicago till LA, och då köper i alla fall jag hellre ett direktflyg i ekonomi från Europa för typ samma peng.
 
Toppen