Är rätt ny när det gäller att handskas med 2-4-1 bokningar men har försökt läsa på mycket sista månaderna.
I vilket fall som helst. Igårkväll lyckades jag boka en för familjen eftertraktad biljett, dock bara enkel väg. Jag kunde inte boka returresan jag ville pga att jag inte kunde applicera mina vouchers och således brist på poäng.
Så. Under hela förmiddagen satt jag i telefon med SAS dels för att applicera voucher men även boka returen. Jag blev skickad fram och tillbaka mellan agenter och det hela slutade med att jag endast kunde applicera en av mina vouchers men returresan blev vad jag fick höra inte gjord. (Någon av agenterna sa att dom satt den på hold möjligen)
Under eftermiddagen har jag nu bokat returen via hemsidan, dock på ett senare datum än för oss optimalt. Poäng och avgiften för skatt/service draget.
När jag nu kollade kommande bokningar ser jag att även den optimala returresan är tillagd i den första bokningen med samma bokningsreferens men utan att varken poäng, voucher eller pengar dragits. Ej heller fått någon bekräftelse via Mail.
Så nu till min fråga. Bör jag kontakta SAS igen och fråga vad som gäller eller bör jag ligga lågt? Avboka min egna bokade retur?
Tacksam för input.
Hur många är det som reser?
Hur många poäng har du?
Hur många voucher har du?
Vart går resan?
Har du bokat SAS-award eller Star Alliance-award?
Nu har du alltså 2 biljetterade enkelresor (varav utresan har en hemresa ”on hold” som väntar på att biljetteras)?
Ja, kontakta SAS via tfn (helst inom 24hrs from bokning av enkel-hemresan, så kanske ev *A-avgift går att rädda samt att övrigt inte avbokas pga brist på poäng).
För att applicera mer än en 2-4-1 voucher är det tfn som gäller, går ej via hemsidan.