Senaste nytt

Borttagna bonusbiljetter? (TAP)

Tomas E

Medlem
Jag har läst på andra forum(tex flyertalk) att TAP har ett svajigt bokningssystem, speciellt när det kommer till award-sök/bokning, så förhoppningsvis är detta en glitch och inget officiellt beslut från TAP att ta bort alla award-resor i C kommande året.
Det jag tror du kan ha sett diskuteras är att tillgängligheten till andra Star Alliance-bolag kommit och gått i TAPs eget bonusprogram Miles&Go. Egna flygningar tror jag har funnits tillgängliga hela tiden, men det är ju i alla program skillnad i tillgänglighet till eget program och till övriga Star Alliance. Intressant nog använder TAP dynamisk prissättning (avseende antal poäng) för egna flygningar till eget program, men fasta poängpriser för övriga Star Alliance. Det betyder att det oftast tar väldigt mycket betalt för business long haul-flygningar, även med hänsyn till att en TAP-mile är värd mindre än de flesta andra bonusprograms poäng.

Visst kan det vara en IT-glitch men det kan också vara ökad efterfrågan på revenue-biljetter eller att de dragit tillbaka tillgängligheten för att de vill justera priset till andra bolag. Rena gissningar från min sida dock.
 

Tomas E

Medlem
Tillägg: kollade nu och ser inga bonusplatser alls på direktflyg LIS-CUN under januari och februari, i TAPs eget program. Det enda som dyker upp är byte i Nordamerika, mestadels ekonomi med byte på EWR. Ser onekligen mysko ut.
 

majoren

Medlem
De är faktisk borta, inte bara för SAS - utan även i M&M. Något har hänt för tillgängligheten för Star alliance partners. Så då finns det nog en chans att de läggs tillbaka. Noterar att brasilianska Gol Smiles har god tillgång till TAP business under vintern, men det är ju ett märkligt program helt och hållet för sig självt.
 

majoren

Medlem
Fel av mig. finns inga platser till Cancun från LIS med TAP genom Gol Smiles. Däremot var tillgången till de brasilianska destinationerna god (där är det också torka med TAP).
 
Toppen