Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

RobHK

Medlem
Tack för input! Får helt enkelt hoppas på bättring till mitten av juli. Är ju inte jättekul att gå upp mitt i natten för att ta höjd för någon galen kö, när man sen har typ 24h resa framför sig innan man är på karantänhotellet i Hongkong..
 

jumbooze

Medlem
Tycker det är lite märkligt att inte någon har utvecklat ett mer intelligent kösystem som ser till att de med kortast tid till boarding släpps igenom säkerhetskontrollen först. Jag har inget minne av att jag sett något sådant system på någon flygplats - någon annan kanske har ?
Hur som helst - även om Swedavia skulle besluta sig för att skaffa ett sådant system så lär det ta minst 2-3 år innan det är på plats med tanke på att det ska upphandlas enligt LOU med överklaganden m.m som lär skjuta på en ev leverans.
Butiker m.m. på flygplatsen lär väl iofs inte gilla ett sådant system eftersom de som vill komma in tidigare lär få vänta på sin tur innan de släpps igenom säkerhetskontrollen - om det är kö - och inte hinna shoppa eller äta.

/ TT
Inte helt enkelt med prioriteringar tycker jag.
På CPH höll jag på att missa mitt flyg då jag behövde checka in en väska och de började prioritera flyg som skulle avgå före mitt.
Hur ska prio skötas? Om folk kommer lite sent ska de segla förbi kön?
 

hco

Medlem
Screenshot_20220606-105558.jpg
Soft nu
 

Tommy

Medlem
Ja fast i morse gick det över 30 flighter mellan 06-07:30 så vid den tiden bör man vara tidig
 
  • Gilla
Reactions: hco

FF#1

Medlem
Tog mindre än 1 minut att köa i fast track, förutom att min väska fick tömmas och köras om några ggr så gick det bra. Fullt i SAS lounge, kaos i avgångshallen. Kom in i norrsken.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen