Senaste nytt

LIVE: SAS inaugural flight till Toronto, SK949 2 juni 2022

flybob

Medlem
Kul med alla gissningar om vem det är. Ni som vet får gärna hålla det för er själva :D.

Förrätt och varmrätt är uppätna nu. Valde lax och kött. Laxen var tyvärr lite för kall så det blev två hårda bitar, men det smakade bra. Köttet var well, men jäklar vad gott det vad med rabarber till så det funkade bra ihop. Jag är ju rätt petig i mat men detta gick ner på nolltid.

Visa bifogad bild 129753
Visa bifogad bild 129754
Maten ser riktigt vidrig ut. Kul att det smakade bättre än det såg ut.
 

palmen

Moderator
Krav idag från Stockholm, suck!
När vi flög behövde vi en när vi gick på, där sa de sedan att den inte behövs ombord, först när man går av i Toronto behövs den. Sitter skyltar överallt på flygplatsen om att munskydd gäller i terminalen och 99,99% följde det. På tåget in till union Station stod det att den skulle vara på men efterföljandet var lite blandat. Framme i stan så är det rätt många som bär munskydd på stan, men inget krav vad jag märkt.
 

flybob

Medlem
Njae, vidrigt skulle jag inte säga men det är ju inte den snyggaste presentationen direkt. Blir ju ofta så i dessa mindre skålar som sas serverar maten i.
Menade det gråa köttet, de punkterade, gråa ärtorna, de sönderkokta bönorna i en vattnig sörja. Är det närmast dig morötter eller innanmätet på en bifftomat? Men ja, jag håller med dig, även porslinet ser taskigt ut.
Det är inte unikt för SAS såklart, men riktigt trist.
 

palmen

Moderator
Menade det gråa köttet, de punkterade, gråa ärtorna, de sönderkokta bönorna i en vattnig sörja. Är det närmast dig morötter eller innanmätet på en bifftomat? Men ja, jag håller med dig, även porslinet ser taskigt ut.
Det är inte unikt för SAS såklart, men riktigt trist.
Det är rabarber, var någon rabarbersås som var riktigt god. Problemet är ju med för lite sås blir det torrt, och sas har ju ett koncept där man kör in hela skålen på värmning och inte som vissa andra bolag som har små skålar man lägger upp maten från på en större tallrik.
Jag förväntar mig ingen restsurangmat ombord direkt, huvudsaken det smakar gott för min del vilket det gjorde. På returen hade det funnits ravioli hörde jag, mycket mer tacksam rätt att servera så det ser bättre ut på tallriken.
 
Toppen