Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Är väldigt sent ute men kan förhoppningsvis hitta en bra lösning med lite hjälp från er! Min kvalificeringsperiod går ut den 31 maj och jag saknar drygt 7000p för att behålla nuvarande status.

Ytterst taksam för hjälp att hitta en resa enligt nedan:

Nuvarande status: Diamond
Poäng som saknas för att behålla status: 7302
Möjliga resdagar: 28-29 maj
Avresa från: ARN
Budget: flexibelt men rimligt
Övrigt: prioriterar att lägga så lite tid som möjligt på detta högre än att åka till ett trevligt resmål

Boka en Norge resa i Plus Pro.
Boka destination som kräver 2 byten åt båda håll, vips 9000 poäng.
Passa dig bara för Widerö segment, det vill du inte ha.
 

Tomas E

Medlem
poäng som inte går ut och får 5 år livstid den dag man tappar EBG
Kan du förklara detta lite mer?
Så länge man är EBD går inga poäng ut.
Om man halkar ner till EBG får poängsaldot fem års giltighetstid, eller kanske snarare fyra år och nio månader (fem år minus de tre grace-månader som hunnit gå), d.v.s. samma giltighetstid som poäng som nyintjänas vid detta tillfälle.

Ett konkret exempel: jag har kvalificeringsperiod januari-december och har i år återkvalificerat för EBD, d.v.s. kommer att vara EBD till 2024-03-31. Om jag inte återkvalificerar under 2023 halkar jag ner till EBG från 2024-04-01, och mina ihopsamlade Eurobonuspoäng kommer att vara giltiga till 2028-12-31.
 

Johan Gott

Medlem
Så länge man är EBD går inga poäng ut.
Om man halkar ner till EBG får poängsaldot fem års giltighetstid, eller kanske snarare fyra år och nio månader (fem år minus de tre grace-månader som hunnit gå), d.v.s. samma giltighetstid som poäng som nyintjänas vid detta tillfälle.

Ett konkret exempel: jag har kvalificeringsperiod januari-december och har i år återkvalificerat för EBD, d.v.s. kommer att vara EBD till 2024-03-31. Om jag inte återkvalificerar under 2023 halkar jag ner till EBG från 2024-04-01, och mina ihopsamlade Eurobonuspoäng kommer att vara giltiga till 2028-12-31.

Tack!
 

wayfarer

Medlem
Jag ska göra en liten MR i morgon, ARN-OSL-CPH-ARN, men har råkat ut för ett problem. Det går inte att checka in CPH-ARN online. Finns det någon service desk airside i T5? Hittar ingen på kartor över T5. Jag vill ju inte köa vid incheckningen i T5 bara för att få ut ett boarding pass, tänkte ta bussen från T2. Annars kanske det går att lösa i Oslo, då jag har gott om tid där. Tacksam för tips.
 

JacobGBG

Medlem
Jag ska göra en liten MR i morgon, ARN-OSL-CPH-ARN, men har råkat ut för ett problem. Det går inte att checka in CPH-ARN online. Finns det någon service desk airside i T5? Hittar ingen på kartor över T5. Jag vill ju inte köa vid incheckningen i T5 bara för att få ut ett boarding pass, tänkte ta bussen från T2. Annars kanske det går att lösa i Oslo, då jag har gott om tid där. Tacksam för tips.

Jag antar att du inte har något checkat baggage? Där är bara att gå till gate på CPH så kan dom lösa åt dig där. Loungen likaså.
 
Toppen