Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

kenmat

Medlem
Är väldigt sent ute men kan förhoppningsvis hitta en bra lösning med lite hjälp från er! Min kvalificeringsperiod går ut den 31 maj och jag saknar drygt 7000p för att behålla nuvarande status.

Ytterst taksam för hjälp att hitta en resa enligt nedan:

Nuvarande status: Diamond
Poäng som saknas för att behålla status: 7302
Möjliga resdagar: 28-29 maj
Avresa från: ARN
Budget: flexibelt men rimligt
Övrigt: prioriterar att lägga så lite tid som möjligt på detta högre än att åka till ett trevligt resmål
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Är väldigt sent ute men kan förhoppningsvis hitta en bra lösning med lite hjälp från er! Min kvalificeringsperiod går ut den 31 maj och jag saknar drygt 7000p för att behålla nuvarande status.

Ytterst taksam för hjälp att hitta en resa enligt nedan:

Nuvarande status: Diamond
Poäng som saknas för att behålla status: 7302
Möjliga resdagar: 28-29 mars
Avresa från: ARN
Budget: flexibelt men rimligt
Övrigt: prioriterar att lägga så lite tid som möjligt på detta högre än att åka till ett trevligt resmål

A. Du bör väl mena maj, antar jag.
B. Är din Diamond-bonus inräknad i behövda poäng, eller är det totalt antal behövda poäng du anger?

Några snabba tankar:
1. Välj högsta biljettklass i PRO
2. Starta flyg via ARN-GOT-CPH
3. Lägg sedan till exempelvis HAM. Du kan övernatta överkomligt och med god kvalitet på ex Radisson. Har du Radisson Gold kan du få antingen vouchers i baren eller (även om det inte står så i reglerna) god frukostbuffé.
4. Köp ToR-biljett, istället för att frestas dela upp bokningen. Det blir då lägre pris.

Detta borde räcka för att gå i mål. Skulle några hundra poäng fattas: Köp dem!

Lycka till!
 
Last edited:

kenmat

Medlem
A. Du bör väl mena maj, antar jag.
B. Är din Diamond-bonus inräknad i behövda poäng, eller är det totalt antal behövda poäng du anger?

Några snabba tankar:
1. Välj högsta biljettklass i PRO
2. Starta flyg via ARN-GOT-CPH
3. Lägg sedan till exempelvis HAM. Du kan övernatta överkomligt och med god kvalitet på ex Radisson. Har du Radisson Gold kan du få antingen vouchers i baren eller (även om det inte står så i reglerna) god frukostbuffé.
4. Köp ToR-biljett, istället för att frestas dela upp bokningen.

Detta borde räcka för att gå i mål. Skulle några hundra poäng fattas: Köp dem!

Lycka till!

A) Japp, det borde såklart stå 28-29 maj som resdagar.
B) Det är totalt antal poäng jag behöver

Tack för tips!
 

kenmat

Medlem
Det här är nog det bästa jag hittar, är dock oerfaren så om någon vet något smartare får ni gärna säga till!

2022-05-24 15_33_35-Window.png
2022-05-24 15_33_51-Window.png
 

Attachments

  • 2022-05-24 15_33_51-Window.png
    2022-05-24 15_33_51-Window.png
    164,4 KB · Visningar: 102

kenmat

Medlem
Är Diamond värt 4500:- plus transfer, hotell osv?
Du får fruktansvärt mycket dricka på flyget för den slanten.
7300:- blir det för t.o.r... Men bra fråga och något jag funderat på en del själv. Använder även ibland åtkomst till lounge vid ankomst. Men främst är det att jag vill ge ett Guld till sambon som reser en del i sitt jobb men inte alls tillräckligt för att nå upp i statusen själv. Hade jag vart 10k poäng ifrån så hade jag struntat i det.
 

palmen

Moderator
Är Diamond värt 4500:- plus transfer, hotell osv?
Du får fruktansvärt mycket dricka på flyget för den slanten.
För mig en no brainer.
Ge guldkort, gratis dryck, arrival lounge med sk, soft landing till the EBG, poäng som inte går ut och får 5 år livstid den dag man tappar EBG, högre bud på Plusgrade, större rabatter på poäng+pengar bokningar, välja bra säten på longhaul gratis, mm.

Lätt värt 5000 kronor om du frågar mig, förutsatt att man flyger en del.
 

jonten

Medlem
För mig en no brainer.
Ge guldkort, gratis dryck, arrival lounge med sk, soft landing till the EBG, poäng som inte går ut och får 5 år livstid den dag man tappar EBG, högre bud på Plusgrade, större rabatter på poäng+pengar bokningar, välja bra säten på longhaul gratis, mm.

Lätt värt 5000 kronor om du frågar mig, förutsatt att man flyger en del.
Olika förutsättningar så klart, i detta fallet hade jag också fel på summan då det blev dyrare. Man bör ju precis som dig räkna ihop och fatta ett beslut som passar ens situation. Men baserat på tidigare inlägg så är det lite olika åsikter. :)
 
Toppen