Senaste nytt

Finnair - tredubbla bonus- och nivåpoäng på bokningar 3-10 maj

lillemannen

Medlem
Tror ni dessa Extra poäng appliceras på Finnair resor redan bokade på dessa sträckor och flygs under kampanj perioden (bokade innan kampanjen kom).
Om inte, någon som vet avboknings regler för Finnairs olika fares? Hittar inget i boknings bekräftelsen eller Mina Bokningar på Finnair.
Tack
Gäller bara nya bokningar mellan 3-10/5. På mina bokningsbekräftelser under avbokning står det villkoren.

Finnair.jpg
 

matado

Medlem
Tack, hade missat boknings bekräftelsen med villkoren från Finnair Confirmation <noreply@finnair.com>, titade endast på PDFn som kom från Amadeus. My bad.
 

taxvalp

Medlem
Kombinera med rabattkoden FINNAIR som ger 1500 kr i rabatt på business (åtminstone longhaul från Stockholm) och några hundralappar i economy. Hittar t/r ARN-JFK i höst för cirka 12400 kr i business light…
 

Erik M

Medlem
Nån som har en kvalificerad gissning huruvida bokningar via Egencia också ger tredubbel intjäning?
 

Jenkizzz

Medlem
Tack för tipset! Någon som har tips hur lättast och mest kostnadseffektivt kvalificera sig till guld genom detta erbjudande? (Flyg i ekonomi är ok)
 

fcx

Medlem
Tack för tipset! Någon som har tips hur lättast och mest kostnadseffektivt kvalificera sig till guld genom detta erbjudande? (Flyg i ekonomi är ok)
Om jag räknar rätt så ger en ToR Stockholm-Helsingfors-USA 81000 poäng i billigaste business och 27000 poäng i billigaste economy på kampanjen. För guld behövs 80000 poäng, så en business eller tre economy, vilket kostar ungefär lika mycket. Runt 13000 kronor till Chicago exempelvis.
 

Jenkizzz

Medlem
Om jag räknar rätt så ger en ToR Stockholm-Helsingfors-USA 81000 poäng i billigaste business och 27000 poäng i billigaste economy på kampanjen. För guld behövs 80000 poäng, så en business eller tre economy, vilket kostar ungefär lika mycket. Runt 13000 kronor till Chicago exempelvis.

Tack fcx!! Kanske är värt att betala ett par tusen extra för att åka classic business och få ihop mer poäng (och tillträde till loungen)!? Om det kommer fler deals som är ute nu med 30% rabatt så kan man ju i princip åka samma resa en gång till med de poängen. Eller är det väldigt svårt att använda Finnair poängen till resor?
 

lillemannen

Medlem
Tack fcx!! Kanske är värt att betala ett par tusen extra för att åka classic business och få ihop mer poäng (och tillträde till loungen)!? Om det kommer fler deals som är ute nu med 30% rabatt så kan man ju i princip åka samma resa en gång till med de poängen. Eller är det väldigt svårt att använda Finnair poängen till resor?
Har du någon nytta av statusen? Beronde på när du kan flyga och tajma in statusen så kan du kombinera eco/biz på samma biljett. Om det sen saknas poäng kan du använda intjänade poäng till att köpa statuspoäng. Under 10.000 kan du få guld om du är flexibel. Finnair programmet tycker jag har mer tillgänglighet än SAS på deras egna linjer. Jag använder mina poäng att till uppgradera biljetten.
 
Toppen