Senaste nytt

Tjänstebilstråden

TP12

Medlem
Hade äntligen kommit fram till att en sålängebil när i3 lämnas sista maj, skulle bli en Countryman eller 330e.
Då fick man plötsligt ett problem. Fick chansen som först i kön till en "jag har ångrat mig" i4, som jag kan ta till 1 juni.
Givetvis måste man bestämma sig innan helgen def. senast tisdag. Annars går frågan till näste man eller så åker den till någon annan handlare.

Är det inte det ena är det, det andra.

Ta den, andrahandsvärdet lär vara utmärkt och du får miljöbilspremien. Är själv inne på att hitta något nytt för att hinna med miljöbilspremien och dra nytta av att min P2 inte sjunkit något i värde på 1,5 år - men allt man vill ha har antingen väldigt lång leveranstid eller har inte släppts än (Audi Q6/Porsche Macan, Polestar 3, Fisker Ocean, Audi A6 etron).
 

JAM(1)777

Medlem
Hade äntligen kommit fram till att en sålängebil när i3 lämnas sista maj, skulle bli en Countryman eller 330e.
Då fick man plötsligt ett problem. Fick chansen som först i kön till en "jag har ångrat mig" i4, som jag kan ta till 1 juni.
Givetvis måste man bestämma sig innan helgen def. senast tisdag. Annars går frågan till näste man eller så åker den till någon annan handlare.

Är det inte det ena är det, det andra.
Ta i4an :)
 

Valley

Medlem
Ta den, andrahandsvärdet lär vara utmärkt och du får miljöbilspremien. Är själv inne på att hitta något nytt för att hinna med miljöbilspremien och dra nytta av att min P2 inte sjunkit något i värde på 1,5 år - men allt man vill ha har antingen väldigt lång leveranstid eller har inte släppts än (Audi Q6/Porsche Macan, Polestar 3, Fisker Ocean, Audi A6 etron).

och @JAM(1)777 Bidde en i4. Går allt enligt plan hämtas den 2 maj :)
 

Valley

Medlem
Lattjo. Inget skall vara enkelt. Visar sig att BMW från centralt håll har satt en leveransspärr för sina, i alla fall, elbilar :eek:
Skulle kritat på avtalet idag. Blir att vänta ett tag till då :mad:
 

Valley

Medlem
Blir nya verkligheten.
9078DD0A-233E-478B-9519-6BB458E96CE2.jpeg
Föredömligt laddställe i Hudik :)
 

Attachments

  • 6C808DB2-C1E8-434E-87F1-E6AADEB17B35.jpeg
    6C808DB2-C1E8-434E-87F1-E6AADEB17B35.jpeg
    126,5 KB · Visningar: 98

Mr.cake

Medlem
Nu har jag fått förmånen att äga en förmånsbil. Har landat i att det blir en renodlad elbil. Tyvärr helt grön inom området och tar gärna emot tips. Förutsättningar ser ut som följande, godkänd räckvidd (300km+), beställningstid (6mån max), behöver ej vara snabbast i klass t.ex ID.3 duger (har MC ;)) och ett "lågt" förmånsvärde.
 

Tonton

Medlem
Nu har jag fått förmånen att äga en förmånsbil. Har landat i att det blir en renodlad elbil. Tyvärr helt grön inom området och tar gärna emot tips. Förutsättningar ser ut som följande, godkänd räckvidd (300km+), beställningstid (6mån max), behöver ej vara snabbast i klass t.ex ID.3 duger (har MC ;)) och ett "lågt" förmånsvärde.

Angående Förmånsvärde - Min vän Daniel har satt ihop detta - ta och kika! (Obs: sidan heter Teslakalkylen, men berör alla elbilar)

Förmånsvärden efter 1:a juli - så ändras de - Teslakalkylen
Ändrade förmånsvärden: riksdagen röstade ja - Teslakalkylen
 

Valley

Medlem
Nu har jag fått förmånen att äga en förmånsbil. Har landat i att det blir en renodlad elbil. Tyvärr helt grön inom området och tar gärna emot tips. Förutsättningar ser ut som följande, godkänd räckvidd (300km+), beställningstid (6mån max), behöver ej vara snabbast i klass t.ex ID.3 duger (har MC ;)) och ett "lågt" förmånsvärde.

Hur ser din körcykel ut?
Och som det är idag verkar 6 mån för beställning tufft. En kamrat kör Ioniq och är supernöjd. En annan EQC, med den byts ut redan eft 6 mån. Han kom bara ca 200km under vintern, vilket var för mycket ifrån de 400km som var utgångsvärdet.
En granne har åkt ID4 och var väldigt nöjd.
Själv har jag kört i3 och nu kör jag i4. Än så länge mer än nöjd
 
Toppen